کاهش دمای هوا در راه کرمان/ هشدار هواشناسی به کشاورزان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، احتمال خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه‌شمالی و برخی از مناطق غربی استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر امروز _شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا در مناطق شرقی و جنوبی وزش باد نسبتاً شدید و در سایر مناطق افزایش ابر خواهیم داشت.

وی افزود: از روز دوشنبه بر سرعت وزش باد در سطح استان به ویژه در مناطق شمالی، شمال‌غربی و شرقی استان افزوده خواهد شد، از این رو خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از روز سه‌شنبه تا انتهای هفته با فعالیت سامانه بارشی، شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت رشد ابر، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از دوشنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان کاهش دما، احتمال خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه‌شمالی و برخی از مناطق غربی استان وجود دارد.

کد خبر 802140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.