حرکت به سوی برقی‌سازی خودروها یک الزام است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حرکت به سوی برقی‌سازی خودروها دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است و باید به آن توجه ویژه داشت.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه به فصل سرد سال و افزایش آلودگی هوا نزدیک می‌شویم و برای رفع این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی داریم، بیش از ۲۰ جلسه ستاد هماهنگی کاهش آلودگی هوا به ریاست شهردار اصفهان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم مطرح‌شده در جلسه ستاد هماهنگی کاهش آلودگی هوا، برقی‌سازی صنعت حمل‌ونقل است که شامل اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و حتی خودروهای شخصی نیز می‌شود، افزود: کسانی که می‌خواهند به سمت خودروهای برقی بروند، از ما انتظار زیرساخت دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: حرکت به سوی برقی‌سازی خودروها دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است و باید به آن توجه ویژه داشت؛ یکی از ضروری‌ترین اقدامات، ایجاد ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی است که پس از تهران، اصفهان نخستین استانی است که در این حوزه اقدام کرده است.

ساکت با بیان اینکه در مجتمع گردشگری صفه با تعامل خوب با یکی از سرمایه‌گذاران تخصصی، نخستین ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی آماده شده است و به‌زودی طی مراسم رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این اقدام نشان‌دهنده آمادگی اصفهان برای پذیرش فناوری‌های مرتبط با خودروهای برقی است و در واقع، گام‌های مهمی برای ایجاد یک صنعت خودروی پاک برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی اصفهان ۵۰ تاکسی برقی را وارد ناوگان خود کرده و قرار است شهرداری ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه این خودروها را وام بلاعوض بدهد، ۶۰۰ میلیون تومان را نیز شرکت خودروساز به‌صورت وام تأمین کند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده را خریدار یا راننده تاکسی پرداخت می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکسی‌های برقی به رانندگانی اختصاص پیدا می‌کنند که کمتر از ۵۵ سال و بیش از ۵ سال سابقه رانندگی در ناوگان تاکسیرانی داشته باشند.

ساکت افزود: این طرح با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت شهرداری اصفهان و تصویب شورای اسلامی شهر نهایی و فراخوان آن نیز از سوی سازمان تاکسیرانی اعلام شده است.

وی ادامه داد: این اقدام به‌صورت هم‌زمان با ورود خودروهای برقی صورت می‌گیرد و اولویت با رانندگانی است که خودروی فرسوده‌ای دارند که باید از چرخه خارج شود، همچنین نظام مشخصی برای معرفی رانندگان واجد شرایط از سوی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری و به‌روزرسانی ناوگان تاکسیرانی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود؛ علاوه بر ۵۰ تاکسی برقی، برنامه‌ریزی شده است که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان اضافه شود.

ساکت بیان کرد: پارکینگ‌های شهرداری و ایستگاه‌های مترو به ایستگاه‌های پاکرو مجهز خواهند شد و شهروندان طی دو ماه آینده خبرهای خوبی در زمینه صنعت خودروهای برقی خواهند شنید.

کد خبر 802130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.