هفته‌ فرهنگی فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر اراک است

شهردار اراک گفت: هفته فرهنگی اراک فرصت مغتنمی است که با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری به معرفی توانمندی‌های فرهنگی و ظرفیت‌های این شهر بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی صبح امروز _شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در آئین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: هفته فرهنگی اراک فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌هایی است که به صورت شایسته به معرفی آن‌ها نپرداخته‌ایم و از آن‌ها استفاده نکرده‌ایم.

وی افزود: برنامه‌های هفته فرهنگی اراک با نواختن زنگ در مدرسه صمصامی بیات در سالروز صدارت میرزا تقی خان امیرکبیر آغاز می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد: هفته فرهنگی اراک فرصت مغتنمی است که با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری به معرفی توانمندی‌ها فرهنگی و ظرفیت‌های این شهر بپردازیم.

محمودی اضافه کرد: در این هفته متناسب با هر ظرفیت روزی در نظر گرفته شده و برای آن روز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در طول هفته فرهنگی اراک ۱۵۰ برنامه اجرا می‌شود، گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که معرفی بازار تاریخی اراک یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

شهردار اراک با بیان اینکه بازار اراک دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است که به صورت شایسته نسبت به معرفی آن اقدام نشده است، عنوان کرد: در صورتی که دارالفنون را دانشگاه در نظر بگیریم، مدرسه‌ای که در حال حاضر برنامه آغاز هفته فرهنگی در آن در حال اجرا است، نخستین مدرسه عالی در آن زمان بوده که به صورت رسمی در آموزش علوم فعالیت ملی کرده و به صورت خیرساز بنا شده است.

محمودی با بیان اینکه یکی از مراکز هویتی اراک مدرسه تاریخی صمصامی بیات است، گفت: این مدرسه در صد سال گذشته با مشخصات و معیارهای یک دانشگاه عالی ایجاد شده است‌.

وی افزود: علما و شخصیت‌های بزرگی در این خطه حضور داشته‌اند و امید می‌رود بتوانیم در این هفته با برگزاری آئین‌ها به معرفی، بزرگداشت و نکوداشت آن‌ها بپردازیم.

کد خبر 802123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.