حملات سایبری ۲۷ مهر مدیریت شد

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام حملات سایبری به‌طور توزیع شده از ۱۷۴ کشور دنیا و از طریق «بات‌ها» بر زیرساخت ارتباطی کشور در بیست‌وهفتم گفت: تلاش شد تا این حملات مدیریت شود تا کمترین تاثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزاد اکبری در تشریح وضعیت حملات سایبری به شبکه‌های ارتباطی کشور طی روزهای اخیر اظهار کرد: حملات سایبری همیشه در فضای سایبری وجود داشته است، در ایران نیز شاهد این حملات بودیم، اما در روزها و ماه‌های اخیر بر شدت آن‌ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه این حملات به‌صورت توزیع شده از سراسر جهان است، افزود: حملاتی که روز گذشته _جمعه بیست‌وهفتم مهر_ صورت گرفت، از ۱۷۴ کشور دنیا انجام شد و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد این حملات از طریق بات‌ها انجام شده است.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما این حملات را کشف و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم، تصریح کرد: تاکنون تلاش کردیم این حملات را مدیریت کنیم تا کمترین تأثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد.

اکبری گفت: ضمن اینکه باید به‌دنبال این باشیم که ارتباطات بین‌الملل خودمان را به‌لحاظ کارایی خدمات ارائه شده و پایداری آن را توسعه دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد مشکلی ایجاد نشود، قصد داریم توانایی کشف و امکان مقابله با این حملات را ارتقا دهیم،

وی تصریح‌کرد: حملات روزها و هفته‌های اخیر مدیریت شده است، اما باید توان خودمان را ارتقا ببخشیم و در این بخش بازطراحی داشته باشیم تا به شکل مؤثر با این حملات مقابله کنیم.

کد خبر 802096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.