ترویج اقتصاد دایره‌ای زباله‌ها در پایتخت استونی

یک مرکز اقتصاد دایره‌ای در پایتخت استونی، تالین، افتتاح شده است که فرصتی برای دفع زباله‌ها به‌طور جداگانه، تعمیر و استفاده مجدد از اقلام به‌جای مدیریت سنتی پسماندها در قالب دفع ضایعات را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تالین از افتتاح یک مرکز اقتصاد دایره‌ای خبر داد که نشان‌دهنده تغییر پایتخت استونی از مدیریت سنتی زباله‌ها به اقتصاد دایره‌ای است. این مرکز با هزینه کل ۲.۳ میلیون یورو راه‌اندازی شده است و به ساکنان این فرصت را می‌دهد تا زباله‌های خود را طبق اصولی مشخص مرتب و اقلام قابل استفاده مجدد خود را تعمیر کنند.

افزایش چرخه عمر محصول در مرکز اقتصاد دایره‌ای

فعالیت‌های انسانی تعادل طبیعی جهان را بر هم زده است و بشر باید اقدامات خود را به محدوده طبیعت بازگرداند تا این تعادل تا حدودی بازگردد؛ اقتصاد دایره‌ای در این فرایند نقشی کلیدی را ایفا می‌کند. بشر باید از منابع طبیعی کمتری مصرف کند و این امر نیاز به طراحی بهتر تولیدات، کاهش ضایعات و افزایش چرخه عمر محصولات دارد. در این میان بهبود قابل‌توجه فرایند بازیافت نیز مهم است.

افتتاح مرکز اقتصاد دایره‌ای جدید تالین گام بعدی این شهر به‌سوی پایداری به‌شمار می‌رود. این مرکز سعی در پیشرو بودن در سراسر شهر و منطقه دارد و با قرارگیری در قلب جامعه، راهی آسان و راحت برای تفکیک زباله‌ها به ساکنان ارائه می‌دهد.

جایگزینی مدیریت پسماند با اقتصاد دایره‌ای در تالین

تالین همچنین از راه‌اندازی یک سیستم دسترسی هوشمند برای این مرکز در نوامبر خبر داد که به بازدیدکنندگان امکان رزرو زمان تخلیه زباله‌های خود را به‌صورت آنلاین، همچنین انتخاب انواع و مقادیر زباله‌ها، وارد کردن شماره وسیله‌نقلیه خود برای تحویل به‌صورت شخصی و پرداخت هزینه خدمات در صورت لزوم را می‌دهد. هنگامی که شماره وسیله‌نقلیه شناسایی شود، مانع در ورودی به‌طور خودکار باز می‌شود و آن‌ها ورود سریع‌تر و راحت‌تری خواهند داشت. چراغ‌های LED نصب‌شده در این منطقه دید کامل را حتی در ساعات تاریکی تضمین و دسته‌بندی صحیح زباله‌ها را تسهیل می‌کند.

تالین در حال ایجاد مراکز اقتصاد دایره‌ای زیبا، هوشمند و سازگار با محیط زیست است و در حال حاضر نخستین مرکز را به بهترین نحو ممکن و حتی زودتر از برنامه‌ریزی‌های اولیه به روی ساکنان باز کرده است.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این مرکز، رایگان بودن غرفه اقلام قابل استفاده مجدد آن است. بازدیدکنندگان می‌توانند اقلامی را که دیگر به آن نیاز ندارند، اما هنوز در شرایط خوبی هستند به این غرفه تحویل دهند تا در محلی که به آن‌ها نیاز است، مورد استفاده قرار گیرند. مرکز اقتصاد دایره‌ای تالین همچنین شامل یک ایستگاه تعمیر دوچرخه رایگان و یک سرویس بهداشتی سازگار با محیط زیست است که از آب استفاده‌شده برای شست‌وشوی دست‌ها برای شست‌وشو استفاده می‌کند.

این مرکز همچنین تورهای گروهی آموزش محیط زیست را برای مؤسسات و شرکت‌های آموزشی برگزار می‌کند و در طول رویدادهای مختلف، فضاهای کارگاهی تعمیرات و نگهداری خود را به متقاضیان اجاره می‌دهد.

جایگزینی مدیریت پسماند با اقتصاد دایره‌ای در تالین

کد خبر 802063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.