آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴، گفت: رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX 2024) با حضور تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی در نشست خبری رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ که در منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: این رزمایش با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش و مشارکت نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی فراجا و اداره بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، همچنین کشورهای روسیه، عمان، عربستان سعودی، هندوستان، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش آغاز شده است.

وی افزود: در این رزمایش مرکب دریایی، تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به عنوان عضو و ناظر شرکت دارند و تعدادی دیگر نیز با اعزام یگان‌های شناوری در برگزاری رزمایش مشارکت دارند.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ خاطرنشان کرد: این رزمایش شامل برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های انتقال تجارب به ابتکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی همچنین از برنامه‌ریزی برای انجام تمرینات تخصصی توسط یگان‌های شرکت‌کننده حین عزیمت به دریا خبر داد و گفت: شناورها و یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز پس از رسیدن به محدوده تعیین‌شده، سناریوهای مختلفی از جمله کنترل حریق، عملیات جست‌وجو و نجات و مهار لکه نفتی را اجرا خواهند کرد.

وی یادآور شد: نشست و گردهمایی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سال ۲۰۰۸ به ابتکار نیروی دریایی هندوستان آغاز شده و هدف آن افزایش همکاری‌های دریایی برای مقابله با چالش‌های امنیتی غیرسنتی و سازمان‌یافته است.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی تصریح کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به همراه نیروی دریایی هندوستان ریاست دو کمیته امنیتی و کمیته اقدامات بشردوستانه را برعهده دارد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز تصریح کرد: شعار این رزمایش «با هم برای اقیانوس هند امن و ایمن» طراحی شده است و ۱۰ کشور از میان اعضای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای ناظر در آن شرکت دارند. پیام این رزمایش «صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی» اعلام شده است.

کد خبر 802050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.