اقدامات، پروژه‌ها و رویدادهای فرهنگی شهرداری اصفهان اولویت‌بندی می‌شود

در صدوچهل‌ویکمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بر اولویت‌بندی اقدامات، پروژه‌ها و رویدادهای فرهنگی شهرداری اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صدوچهل‌ویکمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بررسی لوایح مختلف و مرور رویکردهای کمیسیون در سال چهارم فعالیت شورای ششم همراه بود.

این جلسه مصوبات، نکات و تأکیدهایی به‌دنبال داشت؛ یکی از موارد تصویب لایحه شهرداری اصفهان با موضوع مساعدت در پروانه ساختمانی اصلاحی ملک متعلق به حوزه علمیه اباصالح المهدی (عج) خیابان احمدآباد تا سقف مبلغ ۱٠ میلیارد ریال بود که مورد بررسی و تأیید کارگروه مساعدت به مؤسسات مردمی قرار گرفت.

اصل این لایحه پس از بررسی مستندات، با قید این تاکید که تا زمان برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق سایر مستندات لازم به کمیسیون ارائه شود تا بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه مساعدت شهرداری صورت گیرد، به تصویب اعضا رسید.

لایحه شهرداری اصفهان با موضوع واگذاری حدود ۳۴۸۴ متر مربع عرصه متعلق به شهرداری در سپاهان‌شهر با کاربری فرهنگی مذهبی به مؤسسه کانون فرهنگی هنری (فهما) منتظران حضرت مهدی (عج) به منظور ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی-آموزشی و خدماتی نیز تصویب شد؛ این لایحه با این شروط که بخش آموزشی مسجدمحور در نقشه‌ها مشخص باشد، حداقل ۵۰ درصد از مساحت زمین به مسجد اختصاص پیدا کند، همچنین خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری مجموعه جنبه عمومی داشته باشد، تصویب شد.

در ادامه این جلسه، راهبردها و پروژه‌های اولویت‌دار سال ۱۴۰۳ معاونت فرهنگی به منظور تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۴ شهرداری اصفهان با هدف افزایش کارآمدی فرایند برنامه و بودجه شهرداری و انطباق آن بر ضرورت‌های شهر و رفع آسیب‌های موجود در فرایند تدوین و اجرای برنامه سال‌های اخیر بررسی شد.

در این بخش، عناوین سیاست‌های اجرایی معاونت فرهنگی پیرامون برنامه عملیاتی ۱۴٠۴ و ۱۴٠۵ مبتنی بر اهداف کلان و خرد، راهبردها و شاخص‌ها ارائه شد.

با تأکید کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان بر اساس این برنامه، اقدامات، پروژه‌ها و رویدادهای اولویت‌دار خود را به کمیسیون ارائه کند و ضمن بررسی نظرات اعضا، موارد اولویت‌دار تعیین و آماده اجرا شود، ضمن اینکه بودجه سال آینده حوزه فرهنگ و اصلاح بودجه لازم سال جاری طبق این اولویت‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 801996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.