سنوار معادله جنگ را تغییر داده بود

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه یحیی سنوار در طول یک‌سال گذشته معادله جنگ را به نفع حماس و جهاد اسلامی تغییر داده بود، گفت: با وجود ترور شهید سنوار، حماس قائل به اشخاص نیست و می‌تواند خود را ترمیم کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ترور شهید یحیی سنوار، دبیرکل جنبش سیاسی حماس در غزه اظهار کرد: این ترور در چارچوب راهبرد جدید رژیم صهیونیستی برای ترورهای هدفمند، قابل تجزیه و تحلیل است.

وی افزود: با توجه به اینکه یحیی سنوار یکی از شخصیت‌های میدانی و سیاسی حماس بود، در طول یک‌سال گذشته نقش تعیین‌کننده‌ای در مدیریت میدان جنگ در غزه داشت، به‌گونه‌ای که رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و تلفات سنگینی شد و سنوار هم در طول این یک‌سال توانست معادله جنگ را به نفع حماس و جهاد اسلامی تغییر دهد و حفظ کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی ثابت کرد که در جنگ‌های نامتقارن و کلاسیک ناتوان است، فاز ترور شخصیت‌های تأثیرگذار محور مقاومت را در دستور کار قرار داد، بنابراین ترور یحیی سنوار به عنوان یکی از تواناترین و هوشمندترین شخصیت‌های نظامی و سیاسی حماس، می‌تواند دستاوردی برای نتانیاهو در جهت ترور دیگر شخصیت‌های محور مقاومت تلقی شود.

وی ادامه داد: اگرچه ترور یحیی سنوار موجب تضعیف روحیه رزمندگان حماس خواهد شد، حماس قائل به اشخاص نیست و می‌تواند خود را با ترمیم کند و به جنگ ادامه دهد.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه گفته شد، ترور یحیی سنوار در حقیقت جزئی از سیاست‌های جدید اسرائیل برای انجام ترورهای سنگین علیه رهبران محور مقاومت تلقی می‌شود.

کد خبر 801977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.