از مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با اعضای پیمان شانگهای تا تولید واکسن پاپیلوما در کشور

ایمنا از مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای، آغاز چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، جریمه ۱۵۰ هزار تومانی برای توجه نکردن به نابینایان، توسعه همکاری کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری ایران و تانزانیا و تولید واکسن پاپیلوما در کشور در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای می‌رویم، در ادامه نیز آغاز چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه مطرح شده است، همچنین جریمه ۱۵۰ هزار تومانی برای توجه نکردن به نابینایان، توسعه همکاری کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری ایران و تانزانیا و دست‌یابی ایران به تولید واکسن پاپیلوما نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای

مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای

سید محمد اتابک، وزیر صمت که به‌عنوان رئیس هیئت کشورمان برای حضور در بیست‌وسومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به اسلام آباد سفر کرده بود، اظهار کرد: ایران به‌عنوان عضو اصلی در پیمان شانگهای حضور دارد و مراودات تجاری کشورمان با اعضای این پیمان بیش از ۳۰ میلیارد دلار است.

وی افزود: حدود ۲۵ درصد تولید ناخالص دنیا در کشورهای عضو شانگهای رقم می‌خورد و اعضا تلاش دارند تا از یک‌جانبه گرایی غرب به‌ویژه آمریکا جلوگیری کنند، این پیمان می‌تواند ایران را وارد زنجیره تأمین جهانی کند و تعاملات بانکی میان اعضا را آسان‌تر می‌کند.

وزیر صمت ادامه داد: هشت سند مهم برای توسعه همکاری‌های تجاری، سیاسی و حوزه سلامت میان کشورهای عضو پیمان شانگهای امضا شد.

اتابک افزود: یکی از اهداف تحریم‌ها، منزوی کردن کشور ما بود، اما پیوستن به چنین پیمان‌هایی آثار بسیار خوبی در حوزه تجارت و حتی مراودات فرهنگی و اجتماعی ما دارد، از طرفی اعضای پیمان شانگهای تمایل دارند، همکاری‌های تجاری و فنی - مهندسی را با ایران گسترش دهند که این امر می‌تواند آثار تحریم‌ها را کم‌رنگ کند.

چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آغاز به‌کار کرد

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آغاز به‌کار کرد

مراسم افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار شد و سپس برگزیدگان بخش عکس معرفی شدند.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا دوم آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

از مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با اعضای پیمان شانگهای تا تولید واکسن پاپیلوما در کشور

توجه نکردن به نابینایان ۱۵۰ هزار تومان جریمه دارد

سرهنگ فیروز کشیر، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نابینایان نیز همچون سایر اقشار جامعه باید بتوانند به راحتی در معابر شهری عبور کنند و نباید هیچ خطری آنها را تهدید کند؛ رانندگان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که هر گاه نابینایی را مشاهد می‌کنند که قصد عبور از گذرگاهی را دارد، باید به طور کامل توقف کرده و بدون زدن بوق یا اینکه او را دچار دستپاچگی کنند، اجازه عبور کامل را به فرد بدهند.

وی افزود: بالا نگه داشتن عصای سفید توسط نابینایان به این معناست که این فرد می‌خواهد از خیابان عبور کند، بنابراین رانندگان باید حق تقدم عبور این فرد را در نظر گرفته و توقف کنند، اگر راننده‌ای به علامت عصای سفید فرد توجه نکند، پلیس می‌تواند راننده متخلف را ۱۵۰ هزار تومان جریمه کند.

همکاری کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری ایران و تانزانیا توسعه پیدا می‌کند

همکاری کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری ایران و تانزانیا توسعه پیدا می‌کند

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا اظهار کرد: ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی آماده شده است که در کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا به امضا می‌رسد، همچنین دیداری با رئیس جمهوری زنگبار داشتیم تا زمینه‌های همکاری‌های هرچه بیشتر اقتصادی و فرهنگی بررسی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشینه تاریخی که ارتباطات ایران، تانزانیا و زنگبار دارد زمینه‌های مساعد بسیار زیادی فراهم است، افزود: بنا شد این نکات در اسناد همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری، علمی و انتقال دانش و تأمین مواد مورد نیاز دو کشور از جمله نهاده‌های دامی و مواد مورد نیاز صنعت دامپروری و بعضی مواد غذایی، محصولات گرمسیری و ادویه‌جات تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقابل خدمات فنی و مهندسی کشورمان می‌تواند در حوزه‌های گاز، پتروشیمی، کشاورزی و انتقال دانش علمی و فرهنگی مورد نیاز طرف مقابل، به آنها کمک کند.

از مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با اعضای پیمان شانگهای تا تولید واکسن پاپیلوما در کشور

ایران جزو ۵ کشور تولیدکننده واکسن پاپیلوما

سیدمحمد جزایری، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ویروس‌شناسی بالینی درباره واکسن پاپیلوما اظهار کرد: اکنون ایران بعد از آمریکا، انگلستان، چین و هند در زمره کشورهای تولیدکننده این واکسن قرار دارد و واکسن ۲ ظرفیتی مقابله با این ویروس در کشور موجود است.

وی ادامه داد: واکسن‌های ۴ ظرفیتی تولید داخل نیز پس از تأیید توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تا چند ماه آینده در دسترس عموم خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ویروس‌شناسی بالینی گفت: لازم است بدانیم ایران در زمره پنج کشور دنیا در زمینه تولید واکسن پاپیلوما قرار گرفته است.

کد خبر 801976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.