مردم فلسطین راز بقای خود را حرکت در مسیر سنوار می‌دانند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شهید سنوار توانست ملت فلسطین را یکپارچه به یحیی سنوارها تبدیل کند، گفت: یحیی سنوار طی یک سال گذشته اجازه نداد نتانیاهو هیچ امتیازی را جز سرشکستگی و ارتکاب جنایت علیه بشریت به‌دست آورد و به‌طور قطع مردم فلسطین راز بقای خود را حرکت در مسیر سنوار می‌دانند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شهادت یحیی سنوار، دبیرکل جنبش سیاسی حماس اظهار کرد: یحیی سنوار شخصیت ترازی برای مقاومت فلسطین بود که طی یک سال گذشته توانست ارتش تا دندان مسلح اسرائیل را که به پشتوانه مستقیم و غیرمستقیم آمریکا به جنایات خود ادامه می‌دهد، از کار بیندازد.

وی یحیی سنوار را یک شاخص و تحول اساسی در دنیای فلسطینی‌ها دانست و افزود: این شهید مقاومت موضوع فلسطینی را که رفته‌رفته از اذهان جهان عرب پاک می‌شد به موضوع اول تحولات بین‌المللی تبدیل کرد و این همه مرهون شخصیت کم‌نظیری چون خود اوست که تجربه‌ای بسیار خوب در میدان داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید سنوار نزدیک ۲۰ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذراند و در این مدت توانست تدبر کند و طرف مقابل را خوب بشناسد و ضعف‌های آن را آنالیز کند و در نتیجه با چشمان باز وارد درگیری و مبارزه با جنایتکارانی مانند نتانیاهو و کابینه او شود و افتخاری برای جهان اسلام، جهان عرب و ملت فلسطین شد.

وی با اشاره به فیلمی که از لحظات شهادت یحیی سنوار وایرال شده است، گفت: او در آن لحظات به دنبال پیام برای دیگران نبود، بلکه او خود را خالص کرده و شهید مبارزه با تکفیر بود؛ شهید سنوار به‌واقع یک قهرمان بود که توانست ملت فلسطین را یکپارچه به یحیی سنوارها تبدیل کند و امروز همه مردم غزه قهرمان هستند.

ظهره‌وند ابراز کرد: نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت غزه طی یک سال گذشته با همه مشکلات و شرایطی که نتانیاهو برای آن‌ها به وجود آورده و جهنمی که برای آن‌ها شکل داده است، به‌خوبی مقاومت کرده‌اند و از رهبر خود حمایت کرده‌اند؛ بنابراین امروز کل ملت فلسطین به یحیی سنوار تبدیل شده‌اند و این راز پیروزی و موفقیت پایداری جریان مقاومت از جمله مقاومت فلسطین است‌.

وی خاطرنشان کرد: اگر یحیی سنوار و شهادتی نبود، می‌توانستیم بگوییم که نتانیاهو به اهداف خود رسیده است، اما یحیی سنوار طی یک سال گذشته اجازه نداد نتانیاهو هیچ امتیازی را در میدان جز سرشکستگی و ارتکاب جنایت علیه بشریت به دست آورد، بنابراین پیروز میدان سنوار و ملت فلسطین هستند و به‌طور قطع مردم فلسطین راز بقای خود را حرکت در مسیر سنوار می‌دانند.

کد خبر 801960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.