روایت سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور عراقچی در نشست ۳+۳

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور سید عباس عراقچی در نشست سازوکار ۳+۳ که روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد، گفت: ارتقای همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و تقویت تعاملات مردمی، برای تحکیم صلح و ثبات در منطقه قفقاز بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسماعیل بقائی در این ارتباط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دکتر عراقچی وزیر امورخارجه امروز صبح در سومین نشست وزرای خارجه چارچوب همکاری منطقه‌ای "۳+۳" در استانبول شرکت کرد.»

وی افزود: ایران آماده همکاری با سایر شرکا جهت اطمینان از برقراری صلح و ثبات، دوستی و شکوفایی اقتصادی، بر اساس احترام به اصول استقلال و برابری حاکمیت‌ها و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه است.

بقائی تصریح کرد: «ارتقای همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و تقویت تعاملات مردمی، برای تحکیم صلح و ثبات در این منطقه بسیار مهم است.»

براساس این گزارش، در دومین نشست وزرای خارجه ۳+۳ که یک ساز و کار منطقه‌ای در ارتباط با تحقق صلح در قفقاز است، وزیران امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان حضور داشتند.

کشور گرجستانی به دلیل اختلافاتی که با روسیه دارد همانند دور اول این اجلاس از شرکت در دومین اجلاس وزیران امور خارجه ساز و کار ۳+۳ خودداری کرده است.

کد خبر 801891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.