ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، راهکار نوین آلمان برای ساخت و سکونت مشترک در دنیای امروز، گذار به انرژی پاک با سوختی خوردنی و قوی‌تر از هیدروژن، ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه، رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره، رونمایی از شهرک هوشمند مصر، اهمیت برنامه‌ریزی شهری در کاهش فقر، کاهش وابستگی به منابع انرژی سنتی با پیاده‌روهای خورشیدی، آمریکا در حال انجام بزرگ‌ترین فرآیند مدرن‌سازی انرژی، مقابله با گرمایش جهانی با احداث نخستین مزرعه جلبک جهان، نوآوری تگزاس در بهره‌برداری انرژی بادی روی پشت‌بام‌ها و پیشرفت زندگی شهری با راه‌حل‌های مبتنی‌بر پهپاد را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

راهکار نوین آلمان برای ساخت و سکونت مشترک در دنیای امروز

شیوه‌های نوین و مشارکتی برای طراحی و ایجاد ساختمان‌ها یکی از راه‌حل‌های مقابله با چالش‌های مسکن در زندگی امروزی است. آلمان و چند کشور دیگر در دهه‌های اخیر راهکاری را ارائه داده‌اند که به مالکان آینده ساختمان این امکان را می‌دهد تا در فرایند طراحی و تأمین مسکن خود مشارکت داشته باشند.

توسعه‌دهندگان املاک برای پاسخ به تقاضاهای از پیش تعریف‌شده بازار پروژه‌هایی را تعریف و اجرا می‌کنند و به‌ندرت ساکنان آن ساختمان‌ها را در جریان طراحی قرار می‌دهند. یک سیستم توسعه نوظهور در آلمان آغاز شده است که این شیوه نگرش را تغییر می‌دهد و نیازهای ساکنان را به‌عنوان هسته اصلی توسعه‌های جدید در نظر می‌گیرد که باگروپه Baugruppe نام دارد.

سیستم آلمانی Baugruppe رویکردی جایگزین برای توسعه مسکن است که به گروه‌هایی از افراد اجازه می‌دهد تا برای طراحی و ساخت فضاهای مسکونی خود گرد هم‌آیند و محیط‌های زندگی شخصی و پایداری را مطابق با نیازهای خود ایجاد کنند. با تشکیل یک گروه از صاحبان آینده ساختمان و برگزاری جلسات با معماران و پیمانکاران، نیازهای ساکنان مطرح می‌شود تا فضاهایی طراحی شود که برای ساکنان ایده‌آل باشد؛ می‌توان گفت در این سیستم صاحبان املاک به توسعه‌دهندگان تبدیل می‌شوند.

قوانین مشخص و واضحی از ابتدا برای جلوگیری از تضاد و بحث میان ساکنان تعیین شده است و معماران و کارشناسان ساخت‌وساز برای نظارت بر فرایند توسعه ساختمان انتخاب می‌شوند. بسیاری از سیستم‌های مسکن Baugruppe شامل بخش‌های عمومی گسترده است که نیازهای همه ساکنان را برآورده می‌کند و مالکان خصوصی می‌توانند نیازهای شخصی خود را برای واحدهای شخصی مجهز و ایده‌آل مطرح کنند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

گذار به انرژی پاک با سوختی خوردنی و قوی‌تر از هیدروژن

محققان انگلیسی موفق به کشف راهکاری برای تبدیل تفاله‌های قهوه به سوخت پاک شدند که علاوه بر تأمین انرژی سبز، مشکلات ضایعات قهوه‌ای را نیز برطرف می‌کند و رقیبی بزرگ برای هیدروژن محسوب می‌شود.

انسان‌ها به‌تازگی و آرامی شروع به آشنا شدن با واقعیت‌های محیط زیست کرده‌اند، بنابراین جست‌وجو برای انرژی‌های سبز هرگز تا این حد محبوب نبوده است. امروزه به جز تبدیل شدن آبی که به‌سادگی برای نوشیدن و آبیاری به‌کار می‌رفت به سوخت پاک، قهوه‌ای که هر صبح نوشیده می‌شود نیز می‌تواند پاسخی به انرژی پاک برای میلیون‌ها مصرف‌کننده باشد. نوآوری‌ها نشان می‌دهد می‌توان ضایعات قهوه را به سوخت تبدیل کرد و در صورت اثبات، این سوخت پاک جدید می‌تواند از مفاهیم سنتی هیدروژن پیشی بگیرد.

سوخت‌های تولید شده از قهوه نه‌تنها پایدار است، بلکه بازده بالایی نیز دارد و سوزاندن آن‌ها در مقایسه با کنده‌های چوبی سنتی بیشتر طول می‌کشد، بنابراین راه‌حل جالبی برای مصارف مختلف از جمله گرمایش دیگ‌های صنعتی و تأمین انرژی گلخانه‌های تجاری به‌شمار می‌رود. از آنجا که جهان در جست‌وجوی راه‌هایی برای تولید انرژی سازگار با محیط زیست است، استفاده از تفاله قهوه به‌عنوان سوخت می‌تواند راهی برای به حداقل رساندن انتشار کربن در مقایسه با انرژی‌های فسیلی باشد.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

گردشگری پایدار و مسئولانه با رویکردهای مؤثر و مبتنی بر حفاظت از محیط زیست، فرهنگ و اقتصاد محلی می‌تواند نتایج مثبتی برای گردشگران و جوامع محلی داشته باشد، کپنهاگ نمونه موفقی از ارائه تدابیر مؤثر و استفاده پایدار از منابع به‌منظور ترویج گردشگری مسئولانه است.

داده‌های جدید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) نشان می‌دهد که گردشگری جهانی به سطح تحرک قبل از همه‌گیری کووید -۱۹ بازگشته است که به دلایل متعددی از جمله افزایش تقاضای سفر، واکسیناسیون گسترده و کاهش محدودیت‌های سفر مرتبط است. پس از مدت‌ها محدودیت، مردم تمایل بیشتری برای سفر نشان می‌دهند و به دنبال تجربه‌های جدید و فرار از روزمرگی ناشی از قرنطینه‌ها هستند.

افزایش مجدد تقاضا برای سفر و تمایل مردم به گردشگری، می‌تواند فرصت مناسبی برای تمرکز بر اصول گردشگری پایدار باشد، چراکه با افزایش بازدیدکنندگان از شهرهای خاص، پیامدهای منفی گردشگری انبوه گسترش پیدا خواهد کرد. صنعت گردشگری می‌تواند با پیگیری رویکرد گردشگری مسئولانه، نه‌تنها به احیای خود کمک کند، بلکه به‌عنوان یک محرک اصلی برای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست عمل کند.

کپنهاگ یکی از مقاصد پیشرو در تبدیل گردشگری پایدار به تجربیات معنادار است و کمپینی با نام CopenPay راه‌اندازی کرده است که برای گردشگرانی که طی بازدیدهای خود از کپنهاگ، ایده‌های سفر سازگار با شرایط آب‌وهوایی را انتخاب کردند، پاداش در نظر می‌گیرد؛ به این ترتیب تجربیاتی که مسافران در طول سفر به دست می‌آورند از جمله تعاملات فرهنگی، فعالیت‌های طبیعی و احساس مسئولیت اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند و ساکنان محلی نیز از آسیب‌های گردشگری انبوه در امان می‌مانند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره

توربین‌های بادی سه‌پره به دلیل وزن زیاد خود مشکلاتی را برای نصب به همراه دارند و به همین دلیل محققان هر روز مدل‌های جدیدی را برای افزایش بهره‌برداری از انرژی باد خلق می‌کنند؛ توربین بادی تخم‌مرغی یکی از نمونه‌هایی است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک از حیث هزینه و عملکرد رقیب توربین‌های سنتی شود.

توربین‌های بادی سه‌پره که به‌عنوان نماد انرژی تجدیدپذیر شناخته می‌شوند، به‌طور معمول در ارتفاعات و دریاها دیده می‌شوند. این توربین‌ها با اندازه‌ها و اشکال مختلف حتی گاهی از برج ایفل نیز بزرگ‌تر می‌شوند. اکنون یک طراحی جدید و نوآورانه به نام توربین بادی عمودی تخم‌مرغی در حال ظهور است که می‌تواند از حیث عملکرد به یک رقیب جدی برای مدل‌های سنتی تبدیل شود.

اکنون که شرکت‌ها به دنبال طراحی‌های سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند، طراحی تخم‌مرغی روی محور عمودی می‌تواند پاسخی مناسب باشد. این مدل نه‌تنها هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد، بلکه قابلیت نصب بر اسکله‌های شناور را نیز دارد.

کارشناسان از کاربردهای بالقوه این نوع توربین بادی هیجان‌زده هستند. اگرچه این طراحی هنوز در آمریکا رایج نشده است، تیم‌هایی از محققان و سرمایه‌گذاران خصوصی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک مزرعه توربین بادی عمودی در نزدیکی ساحل مین هستند. این تحولات نشان‌دهنده جهش بزرگی در صنعت انرژی تجدیدپذیر هستند که می‌توانند آینده‌ای پایدارتر و کارآمدتر را رقم بزنند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

اهمیت برنامه‌ریزی شهری در کاهش فقر

استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای راهی برای بررسی، تحلیل، طراحی و اجرای سیاست‌های مختلف در زمینه‌های معماری، بهداشت عمومی و اقتصاد است تا نیازهای جامعه را پاسخگو باشد، توجه به محله‌های فقیرنشین در برنامه‌های جدید در راستای ایجاد راهکارهای جامع برای مقابله با چالش‌های جهانی ضروری است.

مسئله توسعه و بهبود شرایط زندگی در محله‌های فقیرنشین به یکی از چالش‌های کلیدی کشورهای مختلف در سراسر جهان تبدیل شده است که نه‌تنها از جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی، بلکه از دیدگاه‌های محیطی و انسانی نیز اهمیت فراوانی دارد. با افزایش جمعیت شهری و تغییرات سریع در ساختار جوامع، نیاز به توجه به محله‌های فقیرنشین و حل معضلات آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

آسیب‌پذیری محله‌های فقیرنشین نسبت به چالش‌های جهانی نظیر تغییرات اقلیمی و بحران‌های اقتصادی به وضوح نمایان است، این مناطق بیشتر تحت‌تأثیر این بحران‌ها قرار می‌گیرد و توانایی کمتری در مواجهه با آن‌ها دارد، بنابراین توجه به این محله‌ها در راستای ایجاد راهکارهای جامع برای مقابله با چالش‌های جهانی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ضروری است.

پیشرفت فناوری و دیجیتال و امکان دسترسی به اطلاعات و منابع می‌تواند ابزاری مؤثر برای توانمندسازی ساکنان محله‌های فقیرنشین باشد. شهرها در تلاش برای یافتن راه‌های نوآورانه برای کمک به محله‌های فقیر هستند و استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند به بهبود دسترسی به خدمات، آموزش و اشتغال کمک کند و زمینه‌ساز رفع فقر در این محله‌ها باشد.

افزایش مشارکت اجتماعی نیز می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مؤثر در کاهش فقر عمل کند، فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشارکت ساکنان محله‌های فقیرنشین در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری زمینه را برای رساندن صدای آن‌ها به گوش مسئولان فراهم می‌کند و می‌تواند نتیجه مثبتی بر تأمین خدمات و منابع داشته باشد.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

کاهش وابستگی به منابع انرژی سنتی با پیاده‌روهای خورشیدی

پیاده‌روهای خورشیدی به‌عنوان راهکاری نوآورانه برای تأمین انرژی در شهرها، پتانسیل بالایی دارند. این فناوری‌ها می‌توانند به کاهش وابستگی به منابع انرژی سنتی و ارتقای پایداری محیط زیست کمک کنند.

در دهه‌های اخیر، کمبود انرژی به یکی از چالش‌های اصلی جهانی تبدیل شده است. با افزایش جمعیت و رشد اقتصادی، تقاضا برای انرژی به‌طور مداوم در حال افزایش است، این در حالی است که منابع فسیلی محدود و ناپایدار است و اثرات منفی زیادی بر محیط زیست دارد.

پیاده‌روها می‌توانند با استفاده از فناوری‌های جمع‌آوری انرژی، همچون کاشی‌های پیزوالکتریک، انرژی جنبشی تولیدشده توسط قدم‌های عابران را به الکتریسیته تبدیل کنند. این فناوری به‌ویژه در فضاهای عمومی می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش پایداری کمک کند. هرچند که میزان انرژی تولیدشده ممکن است برای تأمین نیاز کل شهر کافی نباشد، اما می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی ایفا کند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

آمریکا در حال انجام بزرگ‌ترین فرآیند مدرن‌سازی انرژی

ایالات متحده آمریکا در حال نوسازی نیروگاه‌های برق‌آبی قدیمی خود است تا پایداری انرژی خود را در سال‌های آینده تضمین کند و در تلاشی نوآورانه خود را برای بزرگ‌ترین فرآیند مدرن‌سازی انرژی در ۳۳ ایالت خود با حمایت مالی ۴۳۰ میلیون دلاری آماده می‌کند. این کشور درصدد احیای ۲۹۳ تأسیسات برق‌آبی خود برآمده است، با این حال توسعه‌ها به مسائلی هم‌چون شبکه برق، پایداری سد، محیط‌زیست و قابلیت اطمینان شبکه نیز می‌پردازد و گامی مهم در جهت تعمیرات اساسی ژنراتورهای برق‌آبی این کشور به‌شمار می‌رود.

نیروی برق‌آبی که در ۹۳ درصد از کل تأسیسات ذخیره‌سازی انرژی آمریکا در مقیاس شهری نقش دارد، به احتمال زیاد در این کشور به‌عنوان فناوری اساسی برای حمایت از رشد سایر فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر نسل جدیدتر هم‌چون انرژی بادی و خورشیدی عمل می‌کند. پروژه حاضر به ذخیره‌سازی شبکه و توازن قدرت انرژی این کشور می‌افزاید و در نتیجه انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان کل سیستم نیروی ایالات متحده آمریکا را افزایش می‌دهد.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

مقابله با گرمایش جهانی با احداث نخستین مزرعه جلبک جهان

آمازون از راه‌اندازی یک مزرعه جلبک دریایی در هلند با هدف آزمایش و بهبود کشت این محصول برای جذب و ذخیره کربن به عنوان بخشی از تنوع زیستی و ابتکارات اقلیمی خبر داد. این مزرعه در هلند برای کشاورزان دریای شمال و دانشمندان اروپایی ایجاد شده است تا جلبک دریایی پرورش دهند و روی چگونگی نقش آن بر معکوس کردن اثرات منفی گرمایش جهانی تحقیق کنند.

پروژه حاضر نقشی حیاتی در پایداری گسترده‌تر آمازون و اقدامات جهانی ایفا می‌کند که با بازیابی تنوع زیستی و کمک به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی همراه است، چراکه جلبک‌های دریایی پتانسیل بالایی دارند که بخش عمده آن هنوز کشف نشده است. به این ترتیب کشاورزی جلبک دریایی به دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا از نظر کربن‌زدایی، آلودگی صفر، چرخش، حفظ و احیای تنوع زیستی، حفاظت از اکوسیستم‌ها و توسعه خدمات زیست محیطی کمک کند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

نوآوری تگزاس در بهره‌برداری انرژی بادی روی پشت‌بام‌ها

توربین‌های بادی جدیدی که در دانشگاه تگزاس طراحی شده است به ساختمان‌هایی همچون آپارتمان‌ها، انبارها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تجاری اجازه می‌دهد تا نیازهای انرژی برق خود را به صورت محلی تأمین کنند.

در سال‌های اخیر، استفاده از انرژی بادی به عنوان یک منبع تجدیدپذیر و پاک در سطح جهانی رو به افزایش است. یکی از روش‌های نوین برای بهره‌برداری از این نوع انرژی، نصب توربین‌های بادی روی بام ساختمان‌ها است.

شرکت Aeromine Technologies، مستقر در هوستون، به‌عنوان استارتاپ سال توسط دفتر تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاه تگزاس تکنولوژی (TTU) معرفی شد. این شرکت با ارائه یک پلتفرم جمع‌آوری انرژی بادی بام‌محور، به ساختمان‌های بزرگ با سقف‌های صاف و بدون مانع امکان می‌دهد تا صددرصد انرژی خود را در محل تولید کنند.

Aeromine که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شد، با حمایت صندوق فناوری‌های نوظهور دفتر فرمانداری تگزاس و برنامه‌های مرکز نوآوری TTU آغاز به کار کرد. این فناوری به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به‌طور مستقل انرژی تولید کند یا به راحتی با سیستم‌های خورشیدی موجود یکپارچه شود. واحدهای بی‌حرکت و بی‌صدای این شرکت به‌سادگی با زیرساخت‌های الکتریکی موجود نیز سازگار می‌شوند.

Aeromine با استفاده از اصول آیرودینامیک مشابه بخش بال‌مانند (ایروفیل) خودروهای مسابقه‌ای، جریان هوای هر ساختمان را برای تولید انرژی در تمام ساعات روز تقویت می‌کند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

پیشرفت زندگی شهری با راه‌حل‌های مبتنی‌بر پهپاد

امروزه پهپادها در بخش‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود به رشد قابل‌توجهی در کاربردهای شهری نیز دست پیدا کنند. پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی پهپادها تا سال ۲۰۲۵ گردش مالی چندمیلیارد دلاری داشته باشد و تا پایان دهه جاری به بیش از ۴۰ میلیارد دلار برسد. این هواپیماهای بدون سرنشین توانایی پاسخگویی به چالش‌های مختلف شهری را دارد و در تلاش برای بهبود زندگی روزمره در بسیاری از مناطق روستایی و شهرهای سراسر جهان است.

برای مثال پهپادهای مجهز به دوربین و حسگر می‌تواند از نظارت بر الگوهای ترافیکی و مداخله در زمان واقعی پشتیبانی کند و بر مسئله ترافیک سنگین شهری غلبه کند؛ چالشی که بیشتر شهرها با آن مواجه هستند. داده‌های ترافیکی جمع‌آوری‌شده را می‌توان برای تعریف استراتژی‌های مدیریت ترافیک مؤثرتر ازجمله بهینه‌سازی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی یا طراحی مجدد جاده‌های پرتراکم تحلیل کرد. بعضی از شهرها نیز خدمات تحویل مبتنی‌بر پهپاد را برای کاهش تعداد کامیون‌های حمل‌ونقل در جاده‌ها به‌صورت آزمایشی اجرا می‌کنند.

تعمیر و نگهداری زیرساخت‌ها یکی دیگر از زمینه‌های کاربردی امیدوارکننده در استفاده از پهپاد است. از آنجا که شهرها نیاز به پیشبرد بازرسی زیرساخت‌های شهری از جمله پل‌ها، جاده‌ها و ساختمان‌های اساسی دارند، پهپاد می‌تواند راهکاری مؤثر برای جایگزینی بررسی‌های دستی گسترده و زمان‌بر باشند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

کاربردهای پهپاد به اندازه نیازهای جمعیت جهانی که قصد استفاده از آن را دارند، متنوع است. سلامتی یکی از باارزش‌ترین حوزه‌های کاربری این هواپیماهای بدون سرنشین است اما تا اقدام مستقل فاصله بسیاری دارد. از پهپادها می‌توان برای ارسال دارو و تجهیزات بهداشتی به مناطق دور از دسترس استفاده کرد و تحقیقات موردنیاز برای اقدامات پزشکی همچون تشخیص محل شیوع بیماری و مقابله با آن را به کمک پهپادها تسهیل کرد.

تمیز کردن نمای ساختمان‌های بلند از جمله شیشه‌ها به کمک پهپاد، به‌عنوان یک راه‌حل نوآورانه و کارآمد در صنعت خدمات ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از پهپادها در تمیز کردن، امکان نظارت و ارزیابی دقیق وضعیت ساختمان‌ها را نیز فراهم می‌کند؛ با نصب دوربین‌های با کیفیت روی پهپادها، می‌توان نقاط آسیب‌دیده و نیازمند تعمیر را شناسایی کرد و اقدامات لازم را انجام داد، پیش از آنکه دیر شود.

استفاده از پهپادها برای شمارش دام به‌عنوان یک راه‌حل نوآورانه و مؤثر در صنعت دامداری و کشاورزی شناخته می‌شود. از پهپادها همچنین می‌توان برای جلوگیری از تجمع دسته‌های پرندگان در اطراف باند فرودگاه استفاده کرد، این پرندگان علاوه‌بر اینکه خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، می‌توانند به هواپیماها آسیب برسانند و حتی جان مسافران را به خطر بیندازند.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

استفاده از پهپادها در عملیات امدادی پس از وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در حال رشد و توسعه است، این فناوری می‌تواند به‌سرعت اطلاعات دقیقی درباره مناطق آسیب‌دیده ارائه دهد و به امدادگران برای شناسایی نقاط بحرانی و درک بهتر وضعیت کمک کند. استفاده از پهپادهایی که به گرده‌افشانی گل‌ها کمک می‌کند، یک نوآوری چشمگیر در کشاورزی و حفظ محیط زیست است.

کی از توسعه‌دهندگان برجسته املاک و مستغلات مصر از راه‌اندازی نخستین شهرک دانشگاهی مصر به نام «دهکده» واقع در غرب قاهره در بادیه Badya خبر داد. این شهرک یکی از نخستین شهرهای هوشمند و پایدار مصر خواهد بود و قرار است با ارائه یک سبک زندگی منحصربه‌فرد، به کمک سرمایه‌گذارانی در جست‌وجوی املاکی با پتانسیل بازدهی بالا، ساکنان را به خود جذب کند. موقعیت عالی این شهرک پتانسیل بی‌نظیری را برای بازدهی بالای املاک مسکونی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

رونمایی از نخستین شهرک هوشمند مصر

دهکده شامل ۱۲۲۴ واحد مسکونی ممتاز با امکانات مدرن است و ساکنان آن می‌توانند از اتاق‌های مطالعه، فضاهای کار و سالن‌های ورزشی مشترک در محل بهره ببرند که همه درون ساختمان‌های آن‌ها واقع شده‌اند. یک نوار تجاری پویا نیز درون این شهرک تعبیه شده است. این فضای جامع، ترکیبی یکپارچه از رفاه و زندگی معاصر را تضمین می‌کند.

شهرک دانشگاهی دهکده مصر علاوه بر جذابیت‌های رفاهی، تنها یک دقیقه از دانشگاه بادیه فاصله دارد که با مشارکت واحد پزشکی دانشگاه تگزاس (UTMB) توسعه پیدا کرده است. این شهرک یک طرح پرداخت منعطف با پیش‌پرداخت صفر درصد و یک دوره مالی ده‌ساله به خریداران ارائه می‌دهد. اقساط ماهانه واحدها نیز ۶۲۲ دلار آمریکا آغاز می‌شود و با حذف فشار مالی اولیه، سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران بالقوه آسان‌تر می‌کند.

دهکده آخرین نمونه از تعهد توسعه‌دهنده املاک مصری به ارائه چشم‌اندازی نوآورانه برای بخش املاک و مستغلات این کشور است و هدف آن تغییر چشم‌انداز مصر با یکپارچه‌سازی نیازهای کار، مطالعه و اوقات فراغت در عین ترویج پایداری و فناوری هوشمند است.

دهکده بخشی از بادیه، یک شهر هوشمند رویایی مصری است که با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (UNSDG) و چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور هماهنگی دارد. بادیه با وسعت ۳۰۰۰ هکتار در قلب شهر جدید به‌عنوان یک پیوند مرکزی بین غرب و شرق قاهره عمل می‌کند. از جمله امکانات آن دسترسی مستقیم به بزرگراه‌های کلیدی، همچنین نزدیکی به اهرام جیزه، فرودگاه بین‌المللی ابوالهول جدید و پایتخت اداری جدید مصر به شمار می‌رود. فاز اول این شهر تکمیل شده و ساخت فاز دوم آن در دست انجام است.

رقیب جدید توربین‌های بادی سه‌پره/ ابتکار کپنهاگ برای ترویج گردشگری مسئولانه

طرح جامع بادیه مبتنی بر مفهوم ۱+۶ است که در آن هر فاز به‌عنوان یک جامعه خودکفا متصل به مرکز شهر مرکزی عمل و دسترسی راحت به خدمات و امکانات ضروری را تضمین می‌کند. علاوه بر این مفهوم طراحی شهری ۵-۱۰-۱۵ بادیه تضمین می‌کند که ساکنان می‌توانند به ترتیب در فاصله ۵، ۱۰ و ۱۵ دقیقه‌ای، به نیازهای روزانه، هفتگی و ماهانه خود دسترسی داشته باشند. این رویکرد با افزایش رفاه ساکنان در عین بهبود ایمنی آن‌ها به‌کمک ادغام فناوری‌های هوشمند هم‌چون تشخیص چهره و سیستم‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه است.

با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، شهر هزینه‌های عملیاتی خود را ۲۰ درصد و مصرف آب و انرژی را ۳۰ درصد کاهش داده است. ۳۰ درصد انرژی بادیه نیز از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد شد.

کد خبر 801768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.