۵۵ درصد بافت شهر سنندج فرسوده و ناکارآمد است/ ضرورت معرفی شهر سنندج به عنوان شهر پاک

شهردار سنندج گفت: ۵۵ درصد بافت شهر سنندج را بافت فرسوده و ناکارآمد تشکیل می‌دهد که حدود یک چهارم جمعیت این شهر را در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امشب _پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار سنندج با استاندار کردستان اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری سنندج، سعی بر این شده تا حقوق کارکنان و کارگران شهرداری به روز پرداخت شود و در مواردی با حدود دو ماه تأخیر پرداخت شده که یکی از دلایل آن انسداد حساب‌های شهرداری بوده است.

وی افزود: به عنوان مثال اداره اوقاف و امور خیریه، طلب ۲۷ میلیارد تومانی را که مربوط به ۳۰ سال گذشته است از ما درخواست می‌کند و حساب ما را مسدود کرده است.

شهردار سنندج با انتقاد از این اقدام اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان، ادامه داد: امروز اداره اوقاف و امور خیریه، هشت میلیارد تومان از این طلب را از حساب ما برداشت کرده که موجب شد نتوانیم حقوق پرسنل را پرداخت کنیم.

رشیدی به بیمه کارکنان شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در بحث بیمه هم با مشکلاتی روبرو هستیم که بخشی از آن مربوط به بدهی سنوات گذشته است اما با اداره تأمین اجتماعی در حال حل این مشکل هستیم.

وی تاکید کرد: اولویت کار ما در مناطق کم برخوردار است که پارک چهار هکتاری لاوان و بلوار اسلام آباد در این راستا احداث شده است.

شهردار سنندج اضافه کرد: همچنین در حاشیه شهرها پروژه‌های خوب دیگری همچون پروژه هدایت آب‌های سطحی در گریزه و احداث گذر ورزش و احیای پارک در نایسر در حال انجام است.

آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر سنندج در سال گذشته

رشیدی تصریح کرد: سال گذشته در نهضت آسفالت، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر سنندج انجام شده و معابر نیز برای معلولان مناسب سازی شده است.

وی به افزایش سرانه فضای سبز شهر سنندج نیز اشاره کرد و افزود: طراحی احداث ۱۴۰ هکتار پارک را در شورای دور ششم شهر سنندج داشته‌ایم که نمونه آن پارک‌های روجیار، نیشتمان، پیرچنار، معلم و نایسر بوده که در حال انجام هستند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: شش هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری نیز برای شهر سنندج تعریف و طراحی شده است که در گذشته از این طرح‌ها رونمایی شد.

رشیدی گفت: اگرچه شهر سنندج یک شهر صنعتی نیست اما ما می‌توانیم این شهر را به عنوان شهر پاک در کشور معرفی کنیم و از این طریق برای رونق گردشگری شهر تلاش کنیم که در این راستا دو طرح گردشگری، پروژه شش کیلومتری از پل قشلاق تا گریزه و ۱۴۰ هکتاری سد وحدت را تعریف کرده‌ایم.

وی به تحقق شهرداری الکترونیک نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ الی ۸۰ درصد هوشمندسازی شهر سنندج نیز با نصب دوربین‌های ترافیکی و فیبرنوری و غیره تاکنون انجام شده است.

طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج از ادارات مختلف

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از ادارات طلب داریم که اگر پرداخت کنند می‌توانیم بسیاری از پروژه‌ها و مسائل و مشکلات شهری را مرتفع کنیم.

رشیدی همچنین گفت: بافت تاریخی شهر سنندج در حال تخریب بوده که میراث فرهنگی در این خصوص کم کاری‌هایی را داشته است، در صورتی که می‌توانیم حداقل ۱۶ مورد بافت تاریخی را احیا کنیم.

وی افزود: ۵۵ درصد سطح شهر سنندج را بافت فرسوده و ناکارآمد تشکیل می‌دهد که حدود یک چهارم جمعیت این شهر را در برمی‌گیرد.

کد خبر 801761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.