طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج از دستگاه‌های اجرایی

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در مجموع بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان شهرداری سنندج از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد که اگر پرداخت کنند بسباری از مشکلات شهر را می‌توان رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم‌آبادی، امشب _پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار سنندج با استاندار کردستان اظهار کرد: انتصاب آقای لهونی به سمت استاندار کردستان بسیار شایسته و به جا بود که از آقای پزشکیان برای این انتصاب تشکر می‌کنیم.

وی افزود: چون خود آقای استاندار هم در گذشته فردی شورایی و هم صنف ما بوده‌اند این مسئله برای ما خوشایند است چون با مسائل و مشکلات شهری آشنایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: طرح تفصیلی شهر سنندج می‌بایست سه سال پیش نوشته می‌شد که هنوز نوشته نشده و کاری در این خصوص انجام نشده است.

ابراهیم‌آبادی به مطالبه ۲۱ هکتاری زمین شهرداری از اداره و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان پروانه مسکن ملی نیز از اداره راه و شهرسازی طلب داریم که پرداخت نشده است.

وی همچنین ضمن انتقاد از اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در خصوص مسدود کردن حساب شهرداری سنندج، افزود: مسدود کردن حساب شهرداری از سوی اداره اوقاف موجب شد که امروز نتوانیم حقوق کارکنان و کارگران را پرداخت کنیم که از این اقدام بسیار گلایه داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان شهرداری سنندج از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد که پرداخت نمی‌کنند اما حساب هیچ اداره‌ای را نبسته‌ایم و رویکرد ما بر تسامح بوده است.

ابراهیم آبادی اضافه کرد: اگر ادارات طلب خود را به شهرداری پرداخت کنند بسیاری از مشکلات شهر را می‌توان رفع کرد.

زیرساخت‌های فرهنگی شهر سنندج باید تقویت شود

سیف‌الله رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید کردستان اظهار کرد: شما با توجه به اینکه قبلاً عضو شورا بوده‌اید و در این استان خدمت کرده‌اید قطعاً اشرافیت خوبی بر مسائل و مشکلات استان دارید.

وی افزود: ما منکر خدمات دولت در شهر سنندج نیستیم اما این شهر با مشکلاتی گریبانگیر است و وضعیت آن با سایر شهرها بسیار متفاوت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج ادامه داد: شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، پایتخت نوروز، پایتخت کتاب و شهر مسجد و مناره شناخته می‌شود اما مشکل اصلی آن ضعف زیرساخت‌های فرهنگی است.

رضایی تاکید کرد: حل مشکلات شهر سنندج و مناطق حاشیه آن نیازمند اعتبارات لازم است و حمایت دولت را می‌طلبد.

تبعیض مثبت برای شهر سنندج شکل بگیرد

عزت رضایی، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: لازمه انتخاب مدیران علاوه بر مؤلفه‌های کلی، اشرافیت و مطالبه‌گری است که نمایندگان شورا چون در میان مردم هستند، اشرافیت بیشتری بر مسائل و مشکلات شهر دارند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مطالبات شهرداری از ادارات است که از آقای استاندار هم درخواست داریم در این راه ما را یاری کنند.

این عضو شورای شهر سنندج گفت: سهم مردم استان کردستان از پتروشیمی سنندج فقط آلودگی و مریضی است و پتروشیمی نه عوارضات قانونی خود را پرداخت می‌کند و نه حساب‌هایش را به داخل استان می‌آورد.

رضایی تصریح کرد: شاهد بی مهری مسئولان در طول تاریخ نسبت به کردستان بوده‌ایم هرچند منکر خدمات نظام در طول ۴۵ سال گذشته نیستیم اما معتقدیم تبعیض مثبت برای این شهر باید شکل بگیرد.

حمایت استانداری از شهرداری موجب رونق شهر می‌شود

فرهاد میمنت آبادی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر سنندج هم خطاب به استاندار کردستان گفت: خوشحالیم از انتصاب استانداری که فردی شورایی است و قطعاً شخصیت شما منادی وحدت است که استان ما بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در هر مقطعی که استاندار حامی شهرداری بوده شهر رونق داشته است چون شهر سنندج درآمد پایدار ندارد.

این عضو شورای شهر سنندج گفت: شهرداری نمود کلی شهر است که اگر نباشد همه امورات شهری به هم می‌ریزد.

سهم شهر سنندج در مباحث کلان سرزمینی نادیده گرفته می‌شود

شیدا حیدریان، رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: انتخاب فردی هم زبان به عنوان استاندار کردستان که سابقه مدیریتی هم در این شهر داشته است بسیار مسرت‌بخش و تجربه ارزشمندی است که امیدوارم این تجربه باعث موفقیت ایشان شود.

وی افزود: سهم شهر سنندج در مباحث کلان سرزمینی همچون بودجه و مسائل رفاهی نادیده گرفته می‌شود که باید این نقیصه برطرف شود.

این عضو شورای شهر سنندج گفت: در طرح‌های گذشته شاید ۱۰۰ سال پیش تاکنون ظلم بزرگی در حق شهر سنندج شده که به آن نقش گردشگری دادند و به شهرهای دیگر نقش صنعتی، که به آن هم نتوانسته‌ایم دست بیابیم.

فرزاد زارعی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر سنندج هم در این جلسه از نبود تعامل ادارات با شهرداری، بی‌توجهی نسبت به مسائل حوزه جوانان و همراهی نکردن بانک‌ها با مردم برای پرداخت تسهیلات انتقاد کرد.

کد خبر 801727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.