مدرسه خواستگاه رشد دانش آموزان است/همراهی اولیا و مربیان در عمل وجود داشته باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از والدین دانش آموزان خواست، برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان با اولیای مدرسه همکاری بیشتر همکاری داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ پنجشنبه بیست و ششم مهر _ در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان (۲۴ تا ۳۰ مهر) در کرمانشاه برگزار شد، در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه این همایش با حضور فرشته حشمتیان مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از مدرسه به عنوان خاستگاه رشد دانش‌آموزان یاد و اظهار کرد: برای رسیدن به رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان راهی جز این نداریم که اولیای خانه و مدرسه را با هم همراه کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال آموزش و پرورش (پیوند با خانواده برای مدرسه است)، افزود: همراهی خانه و مدرسه صرفاً نمی‌توان به کمک‌های مالی محدود شود، همراهی اولیای خانه و مدرسه زمانی می‌تواند تأثیرگذاری لازم را در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان داشته باشد که این همراهی نه در حد حرف و شعار بلکه، در عمل وجود داشته باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، اگر هر دانش‌آموز را به یک پرنده تشبیه کنیم که می‌خواهد پرواز کند، برای پرواز موفق این پرنده باید دو بال خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت او با هم هماهنگ باشند تا او دچار تعارض تربیتی نشوند.

وی افزود: اگر معلم و اولیای مدرسه حرفی بزنند و والدین در خانه حرفی خلاف گفته‌های معلم بزنند، دانش‌آموز با تعارض تربیتی مواجه خواهد شد و در این صورت آموزش‌های مدرسه و خانه نمی‌تواند کارایی لازم را جهت تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان داشته باشند.

محمدی عنوان کرد: حتی به سرویس مدارس هم باید به عنوان یک الگوی تربیتی نگاه شود، چون اگر به عنوان مثال معلم در مدرسه اهمیت رعایت قوانین را به دانش‌آموزان درس بدهد و راننده سرویس مدرسه حین تردد دانش‌آموزان مثلاً چراغ قرمز را رد کند و این اقدام خود را به نوعی زرنگی قلمداد کند، طبیعتاً دانش‌آموز دچار تعارض تربیتی خواهد شد.

اولیای مدرسه برای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته باشند

وی از خانواده‌ها انتظار داشت؛ همانطور که انتظار دارند، مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان باشد، منزل را هم مدرسه دوم دانش‌آموزان بدانند و با اولیای مدرسه برای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان همکاری لازم و به موقع را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تأکید کرد؛ همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند و باید در جهت تعلیم و تربیت صحیح آنها بکوشیم و روی تعلیم و تربیت تک تک دانش‌آموزان حساس باشیم.

وی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را بر مبنای کار دستگاه تعلیم و تربیت در استان دانست، گفت: بر اساس این سند باید دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و آنها را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) شوند.

محمدی عنوان کرد: مهر امسال ۳۷۰ هزار دانش‌آموز راهی مدارس استان کرمانشاه شدند، این آینده سازان کشور در ۴۰۰۰ مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل شده‌اند و قریب ۲۶ هزار فرهنگی شاغل عهده‌دار تعلیم و تربیت آنها در استان کرمانشاه هستند.

در ادامه مراسم، فرشته حشمتیان «مشاور عالی وزیر آموزش‌وپرورش» انجمن اولیا و مربیان را پل ارتباطی بین خانه و مدرسه دانست و اظهار کرد؛ همراهی اولیای خانه و مدرسه می‌تواند کارایی دستگاه تعلیم و تربیت را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. و همراهی اولیای خانه و مدرسه سبب خواهد شد دانش‌آموزان در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد جلسات انجمن اولیا و مربیان مادرها حضور دارند، پس نقش پدران برای فرزندانشان کجا است.

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده رکن اصلی است

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مادران، پدران، خواهران و برادران را برای دانش آموزان الگو دانست و افزود؛ به طرح انجمن اولیا و مربیان توجه بیشتری بشود، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده رکن اصلی است، نقش خانواده باید چشمگیر باشد.

در این نشست دو تن از اولیای دانش‌آموزان مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح کردند و در ادامه از فعالان انجمن اولیا و مربیان کرمانشاه تجلیل شد.

کد خبر 801711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.