پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از صدور هشدار سطح زرد از بعدازظهر جمعه تا اواخر روز دوشنبه سی‌ام مهر به علل گرادیان شدید فشاری در جو و وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در مناطق غرب و جنوب غرب استان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اواسط هفته آینده از سطح استان است.

وی افزود: بر اساس این وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان آسمان کمی ابری است و گاهی وزش باد به نسبت شدید به ویژه در ساعات عصر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: طی روز جمعه بیست‌وهفتم مهر در بیشتر مناطق به ویژه نیمه غربی استان و روز شنبه در نواحی شمالی ساعات عصر گاهی افزایش ابر مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وزش باد از عصر روز جمعه در غرب شدت بیشتری خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده در سطح استان به ویژه غرب و جنوب ادامه خواهد داشت و تندباد لحظه‌ای و در نیمه شرقی احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آقایی درباره صدور هشدار سطح زرد از بعدازظهر جمعه تا اواخر روز دوشنبه سی‌ام مهر به علل گرادیان شدید فشاری در جو و پیش‌بینی وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای مناطق غرب و جنوب غرب استان گفت: وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در خوانسار، چادگان، فریدونشهر، فریدن (داران)، بویین میاندشت، شاهین شهر و میمه، اسلام آباد موگویی، سمیرم، دهق و نجف‌آباد پیش‌بینی می‌شود.

وی، نسبت به خیزش گردوخاک در مناطق مستعد غرب و جنوب غرب استان و کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری به ویژه سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، آسیب به صنعت برق به ویژه در نواحی جنوب‌غرب، شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هشدار داده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به خودداری از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و خودداری از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر و بالگرد اظهار کرد: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، عمرانی، پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع احتیاط توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 801622

برچسب‌ها