اثربخشی شورای مطالبات مردمی خراسان شمالی باید قابل لمس باشد

استاندار خراسان شمالی گفت: شورای راهبردی مطالبات مردمی می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند و اثر بخشی این شورا در سطح جامعه باید قابل لمس باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ پنجشنبه بیست و ششم مهر_ در شورای راهبردی و مطالبات مردمی اظهار کرد: شورای راهبردی می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند و اثر بخشی این شورا در سطح جامعه باید قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه در پیشرفت هر کشوری حضور مردم بسیار مهم است، افزود: مشارکت زمانی رخ می‌دهد که مردم تعلق خاطر به نظام داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی وحدت، ایمان و رهبری را رمز موفقیت و پیروزی یک کشور دانست و اضافه کرد: این سه عامل را جمهوری اسلامی دارا است.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه راهبری مطالبات مردمی از طریق سه قوا انجام و پیگیری می‌شود، تصریح کرد: از این طریق، مطالبات به گوش مسئولان می‌رسد و داشتن جایگاه قانونی این شورا باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین، می‌تواند در مسیر حفظ امنیت قدم بردارد و همسو با این شورا می‌شود در مسیر پیگیری مطالبات مردمی اقدام مؤثر صورت دهد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی مهم و قابل پیگیری در استان، تأمین آب بود، گفت: تأمین آب می‌تواند توسعه و پیشرفت عمرانی استان را رقم بزند؛ بنابراین هدف‌گذاری اصلی را بر روی این موضوع قرار دادیم.

حسین‌نژاد ادامه داد: تأمین آب پایدار در شرایط بحرانی و تکمیل پروژه‌های سدهای استان در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: توجه به زیر ساخت‌های آبی، احیای صنایع راکد و فعال شدن صنایع نیمه فعال، ایجاد اشتغال، برگزاری انتخابات بدون تنش، افزوده شدن کلاس‌های درسی، احداث راه‌های روستایی بخشی از اقدامات استان در حوزه‌های مختلف است اما این پیشرفت‌ها با پرهیز از حاشیه‌ها انجام شد که نشأت گرفته از همدلی و انسجام اجزای حاکمیت است.

حسین‌نژاد عنوان کرد: توجه به تشکل‌های مردم نهاد با رویکرد دینی و مذهبی بسیار مهم است زیرا این تشکل‌ها می‌توانند موجب پیوند مردم با مسئولان و پیگیری مطالبات شوند.

کد خبر 801619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.