حل معضل سگ‌های بلاصاحب در سنندج نیازمند همکاری همه متولیان است

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: تنها شهرداری عهده‌دار حل معضل سگ‌های بلاصاحب نیست و سایر دستگاه‌های متولی نیز باید پای کار باشند، زیرا ادامه این وضعیت علاوه بر تهدید سلامت شهروندان، به وجهه شهر نیز آسیب خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرهاد میمنت‌آبادی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در جلسه کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای شهر سنندج که در خصوص حل معضل سگ‌های بلاصاحب برگزار شد، اظهار کرد: وفاق و همکاری همه جانبه، رمز موفقیت در حل مشکل سگ‌های بلاصاحب و سایر مشکلات شهری است و تجربه‌های موفق بسیاری نشان داده که وقتی همه یک صدا شوند، موفقیت به جامعه می‌رسد.

وی به سرانجام نرسیدن این مهم را ریشه در عدم همکاری‌ها و تقسیم وظایف دانست و افزود: تنها شهرداری عهده‌دار حل این معضل اجتماعی نبوده و دستگاه‌های متولی همچون محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و نیروهای انتظامی نیز باید پای کار باشند، زیرا ادامه این وضعیت علاوه بر تهدید سلامت شهروندان، به وجهه شهر نیز آسیب خواهد زد.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با حضور فرماندار و دستگاه‌های متولی امر در فرمانداری برگزار خواهد شد تا در خصوص موضوع سگ‌های ولگرد، وظایف هر یک از دستگاه‌ها مشخص شده و برای حل این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

میمنت‌آبادی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد مسئولیت‌پذیری در همه دستگاه‌ها در قبال حل این معضل و اطمینان دادن به شهروندان است که شهرداری تنها مسئول حل این مشکل نیست.

وی یکی از راه‌های پیشنهادی برای جلوگیری از افزایش سگ‌های ولگرد را هماهنگی با فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه و شهرهای همجوار دانست و تاکید کرد: انتقال بی‌رویه سگ‌های ولگرد از شهرستان‌های تابعه و شهرهای همجوار به این شهر می‌تواند بر شدت این مشکل بیفزاید که باید از این اقدام جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای شهر سنندج از ایجاد ۱۴ ایستگاه ورزش صبحگاهی و امکان استفاده از تمامی پارک‌ها و بوستان‌های شهر برای ورزش‌های انفرادی خبر داد و افزود: تجلیل از مدال‌آوران کشتی‌گیر پیشکسوت در مسابقات جهانی کرواسی در راستای حمایت از ورزشکاران و ایجاد انگیزه در بین آن‌ها امری ضروری است.

میمنت‌آبادی از اختصاص ۳۰۰ متر زمین برای ورزش پتانک خبر داد و گفت: این رشته، ورزشی همگانی و قهرمانی است که مفرح و ساده بوده و با تجهیزات اندکی قابل اجرا است که برای همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت نیز قابلیت انجام دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی شهرداری که عمدتاً از محل اخذ پروانه‌های ساختمانی و عوارض تأمین می‌شود، امکان ارائه خدمات مطلوب و پایدار به ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی وجود ندارد که این محدودیت‌ها ما را از اینکه به عنوان یک شهرداری و شورا، به طور کامل به نیازهای حوزه ورزش پاسخ دهیم، باز می‌دارد.

کد خبر 801598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.