لزوم تعامل مناسب مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با وزارت کشور

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با تاکید بر لزوم تعامل مناسب مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با وزارت کشور گفت: اتحادیه سازمان‌های خدمات شهری کشور بستر مناسبی برای بهبود چالش‌های مهم فضای سبز کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل کریمیان امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در سی‌وپنجمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلان‌شهرهای کشور با تقدیر از استقبال کلان‌شهرها از این کمیته تخصصی اظهار کرد: جلسات کمیته سیما، منظر و فضای سبز کلان‌شهرها منظم و به‌صورت فصلی برگزار می‌شود و امیدواریم این جلسات که اغلب با حضور حداکثری مسئولان مربوطه همراه است، با مصوبات کاربردی و اجرایی همراه باشد.

وی افزود: نیاز است گزارشی از اقدامات کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلان‌شهرهای کشور برای کمیسیون خدمات شهری مجمع ارسال شود و سیستم نظارتی مناسبی برای به نتیجه رسیدن اقدامات و پیگیری مصوبات وجود داشته باشد.

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تصریح کرد: پیش‌تر وزارت کشور در تدوین آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها تعلل می‌کرد، اما در حال حاضر اقدامات بر مبنای همکاری، تعامل و بر اساس شفافیت است.

کریمیان ادامه داد: اتحادیه سازمان‌های خدمات شهری دارای شخصیت حقوقی است و در مسائل مالی می‌تواند پشتوانه مناسبی باشد، همچنین ظرفیتی برای آموزش و تصمیم‌گیری‌های ملی در حوزه فضای سبز کلان‌شهرها است، از این‌رو تمام کلان‌شهرها باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: موازی‌کاری در سازمان‌های خدمات شهری یکی از چالش‌های پیش‌رو است که موجب می‌شود مدیریت سازمان مجبور به پاسخگویی عملکرد به دستگاه‌های مختلف باشد.

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: اختیارات هیئت مدیره سازمان نیز باید افزایش پیدا و از نقش تشریفاتی به سمت چابک‌سازی حرکت کند، چنانچه از اظهار نظرات شخصی در تصمیمات هیئت‌مدیره پیشگیری شود.

کد خبر 801588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.