به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسانرضوی و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مجید نژادحسین با بیان اینکه براساس برنامهریزیهای صورت گرفته در حوزه آسفالت، در سالجاری بیش از چهار میلیون مترمربع از معابر شهر روکش یا معابر خاکی مناطق کمبرخوردار و پیرامونی آسفالت خواهد شد، اظهار کرد: با همراهی فرمانداری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و مهیا شدن شرایط تأمین قیر مورد نیاز جهت تأمین آسفالت، تاکنون بیش از ۱.۲۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت شده است.
وی با تاکید بر لزوم افزایش بهرهوری و افزایش کیفیت خدمات از تکنولوژِیهای نوین در این صنعت افزود: کارگروه تکنولوژیهای نوین و دانشبنیان که ذیل کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس فعالیت میکند، یکی از وظایف خود را بهرهگیری از ظرفیت و دانش اساتید دانشگاه، شرکتهای بخش خصوصی و فعالان این حوزه قرار داده است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تا به امروز نتایج بسیار قابل قبولی در این حوزه کسب شده که از جمله این موارد میتوان به استفاده از قیر پودر لاستیکی با فناوری پلیمریزه اشاره داشت.
نژادحسین تصریح کرد: امروزه پلیمرها در بسیاری از صنایع مختلف جایگاه ویژهای پیدا کردهاند و کاربردها و استفادههای بسیار زیادی دارند، قیر طبیعی پلیمری از جمله قیرهایی است که دارای ویژگیهای منحصربهفردی که درجه خلوص بالایی داشته و سازگاری بالایی با مواد نفتی نیز دارند.
وی گفت: قیر طبیعی پلیمری در برابر تغییرات دمایی، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد و قیر طبیعی یا بیتومن پلیمری قیرهایی هستند که خواص و ویژگیهای آن بهینه شده و میتوانند کاربردهای متعددی داشته باشند که از مهمترین مزیتهای آن میتوان به خاصیت کشسانی بسیار بیشتر از قیرهای معمولی، همچنین مقاومت در برابر تغییرات دمایی بالا اشاره داشت.
نژادحسین افزود: یکی دیگر از مزیتهای این قیر، عملکرد بهینه در دماهای بالا و هم در دماهای پایین نسبت به قیرهای طبیعی معمولی است و از سوی دیگر، یکی از مهمترین مزیتهای قیرهای پلیمری، مقاومت تغییر شکل در برابر حرکت است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در سالهای اخیر به وضوح ثابت شده است که قیرهای معمولی دیگر نمیتوانند پاسخگوی نیازهای صنعتی جوامع مختلف باشند و این امر موجب شده است که امروزه قیرها با مواد مختلفی مخلوط و بهینه شوند.
نژادحسین گفت: برای حل مشکلاتی همچون ایجاد فاصلههای زیاد بین دانههای قیر از روش پلیمری کردن آن استفاده میشود که قیرهایی که دارای رزین ترموپلاستیک، الاستومری هستند، امروزه استفادههای بسیار زیادی دارند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار میگیرند.
وی افزود: قیر طبیعی که در اشکال مختلفی همچون پودر گیلسونایت وجود دارد، زمانی که به صورت پلیمری باشد، به دلیل داشتن ویژگیها و قابلیتهای منحصربهفرد میتواند کاربردها و استفادههای متعدد بیشتری داشته باشد.
نظر شما