اهدای ۵۰۰ هزار بسته بطری سرم به مردم لبنان و فلسطین توسط آستان قدس عباسی

متولی آستان قدس عباسی گفت: با افتتاح کارخانه تولید سرم و محلول‌های تزریقی «الجود» در کربلا وظیفه خود می‌دانیم که به منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان لبنان و فلسطین، ۵۰۰ هزار بسته بطری سرم اهدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احمد صافی در مراسم افتتاح کارخانه تولید سرم و محلول‌های تزریقی «الجود» در کربلای معلا که نخستین کارخانه از این نوع در استان کربلا به شمار می‌آید، ضمن تبریک این رویداد مهم، از اهدای ۵۰۰ هزار بسته بطری سرم به مردم شریف لبنان و فلسطین خبر داد و اظهار کرد: کارخانه تولید سرم و محلول‌های تزریقی «الجود» به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید سرم‌های تزریقی در عراق، از جمله پروژه‌های راهبردی آستان قدس عباسی محسوب می‌شود که با هدف تقویت صنعت دارویی داخلی و تأمین نیازهای بهداشتی مردم این کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به شرایط دشوار و نامناسبی که مردم این دو کشور به‌ویژه در فلسطین اشغالی با آن مواجه هستند، بر لزوم کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان تأکید کرد و افزود: «جهان امروز شاهد ظلم و ستمی است که بر ملت‌های مظلوم وارد می‌شود. مردم فلسطین و لبنان به‌ویژه در سال‌های اخیر رنج‌های بسیاری کشیده‌اند و به همین دلیل، ما وظیفه خود می‌دانیم که در حد توان به آن‌ها کمک کنیم.»

متولی آستان قدس عباسی با بیان اینکه تولید این محلول‌ها در داخل کشور، گامی مهم در جهت خودکفایی و رفع نیازهای مردم است، بر ادامه این‌گونه فعالیت‌های خیرخواهانه تأکید کرد.

صافی گفت: آستان قدس عباسی، با رعایت دقیق استانداردهای جهانی تولید دارو، در احداث این کارخانه نهایت اهتمام را به عمل آورده است تا تمام مقررات و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عراق به طور کامل رعایت شود، این کارخانه پس از طی مراحل قانونی و کسب تأییدیه‌های لازم، در سال ۲۰۲۴ موفق به دریافت مجوز بهره‌برداری از وزارت بهداشت عراق شد.

کد خبر 801577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.