هوای گیلان تا ۱۰ درجه گرم‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی‌ گیلان گفت: از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه شرایط جوی پایدار و آسمان صاف و نیمه ابری در استان فراهم خواهد شد و افزایش دما به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف شجاعی امشب _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان نینه ابری تا ابری بود و در برخی نقاط شاهد بارش‌های پراکنده و خفیف باران بودیم.

وی افزود: امروز لوشان با ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت با حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: از روز پنج‌شنبه تا ظهر جمعه شرایط جوی پایدار و آسمان صاف و نیمه ابری در استان فراهم خواهد شد و جهت جنوبی در منطقه به ویژه ارتفاعات و دامنه، سبب وزش باد گرم برخی نقاط (گاهی شدید) و افزایش دما به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: شب پنج‌شنبه و صبح جمعه احتمال بارش‌های پراکنده در گیلان وجود دارد، اما پدیده غالب در استان، جهت جنوبی و افزایش دما خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه شرایط جوی گیلان تغییر خواهد کرد و مجدد با ورود جریانات شمالی و سامانه بارشی جدید به منطقه، افزایش ابر، روند کاهشی دما، بارندگی و وزش باد، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ تا اواسط هفته آینده در استان پیش بینی می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه در نیمه اول هفته آینده هوای نسبتاً سرد در اکثر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در برخی نقاط می‌تواند شدید باشد، تصریح کرد: نا ظهر جمعه، دریای خزر آرام با موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود، اما از بعدازظهر جمعه مواج و طوفانی و برای فعالیت مرتبط نامناسب خواهد شد.

کد خبر 801429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.