اعلام آمادگی ۲۰۰ پزشک متخصص ایرانی برای کمک به مجروحان لبنانی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۲۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص ایرانی در کمتر از دو ساعت برای کمک به مجروحان لبنان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پیرحسین کولیوند امشب _ چهارشنبه بیست و پنجم مهر_ در یادواره ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی اظهار کرد: طی ۱۰ روز آینده ۱۰ هزار تن اقلام مورد نیاز مردم لبنان، از سمت هلال‌احمر ارسال خواهد شد.

وی از ارسال ۱۰۰ کامیون اقلام ضروری همچون دارد به لبنان طی امروز خبر داد و افزود: جمع آوری اقلام ضروری برای مردم مظلوم لبنان همچنان ادامه دارد و تمام توان خود را برای کمک به این عزیزان به کار خواهیم گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به یک میلیون آواره جنگی لبنان، گفت: از مجموع ۷۰۰ مجروح بدحال لبنانی، ۵۰۰ نفر به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی، به ایران اعزام و ۸۰ نفر از این تعداد به خراسان رضوی منتقل شدند.

کولیوند ادامه داد: ۲۰۰ متخصص و فوق تخصصی ایران در کمتر از ۲ ساعت برای کمک به مجروحان این کشور اعلام آمادگی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران عنوان کرد: شهدای هلال احمر امدادگر بودند، اسلحه نداشتند، با خود کوله پشتی و برانکارد حمل می‌کردند و سلاحی برای دفاع نداشتند اما جانشان را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی ایثار و از خودگذشتگی، شجاعت، غیرت، اراده، احساس مسئولیت، تعهد انسانی و اخلاقی، مهارت و آمادگی، مؤمن بودن، هجرت و جهاد کردن را از ویژگی‌های شاخص شهدای امدادگر برشمرد.

کد خبر 801424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.