نقش شهدای امدادگر دفاع مقدس ماندگار است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به رشادت‌های امدادگران در دوران دفاع مقدس، گفت: نقش شهدای امدادگر ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امشب _ چهارشنبه بیست و پنجم مهر_ در یادواره ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی اظهار کرد: رشادت امدادگران همواره زبانزد بوده و در خاطره‌ها خواهد ماند.

وی کنگره شهدای امدادگر را انتقال دهنده پیام ایثار این شهدا دانست و افزود: دفاع مقدس دورانی پر از تجربه‌های ماندگار است که باید به جوان‌ها منتقل شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به دو بخش مهم توصیفی و تبیینی دفاع مقدس، گفت: نقش تبیینی این موضوع بسیار مهم است زیرا ایران بدون هیچ گونه امکانات در عرصه‌های مختلف با خون شهدا، استقامت و جانفشانی‌های آنان استوار ماند و به پیروزی رسید.

حسین نژاد ادامه داد: اهمیت کار شهدای امدادگر در طول دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست چرا که جهت سلامت و نجات جان رزمندگان و مجروحین جنگ تلاش کردند.

هلال احمر همواره جهادی بوده است

ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز با بیان اینکه این جمعیت ۶۷ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: همچنین پنج شهید از ارتش و ۵۹ شهید هلال احمر از سپاه اعزام شدند و بانک اطلاعاتی آنان تکمیل، سرگذشت آنان جمع آوری و در قالب کتاب گردآوری شده است.

وی افزود: هلال احمر جمعیت جهادی و امام حسینی بوده که در حوزه‌های مختلف افتخارات بسیاری کسب کرده است.

وی اضافه کرد: جوانان هلال احمر این استان نوروز امسال در حوزه جوانان رتبه دوم و در امداد و نجات رتبه سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروهای مشغول در پایگاه‌ها و نوسازی ناوگان هلال احمر از اتفاقات مهم سازمان جمعیت هلال احمر در این دوره بود.

کد خبر 801419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.