شهرداری اصفهان  پیشگام در کاهش دفن پسماند کشور است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از اجرای پروژه مشارکتی تولید سوخت جامد مشتق از پسماند به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر اصفهان و تاکید مدیریت شهری بر تعریف پروژه‌های متنوع در حوزه پسماند اظهار کرد: احداث خط تولید سوخت مشتق از پسماند موجب کاهش مصرف گاز طبیعی و کاهش دفن پسماند می‌شود، همچنین به‌دلیل دسترس‌پذیری و ارزان‌بودن، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های تولید انرژی است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد مواد تشکیل‌دهنده سوخت جامد را مواد بیولوژیکی تشکیل می‌دهد، افزود: تهیه و ساخت این سوخت نه‌تنها اقتصادی است، بلکه به عنوان یک منبع انرژی برای آیندگان نیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در خصوص فرایند تهیه سوخت جامد تصریح کرد: پیش از تهیه سوخت جامد، فرایند جداسازی زباله خشک و تر انجام و در تهیه این سوخت موارد و نکات بهداشتی رعایت می‌شود.

حیدری با بیان اینکه هزینه یک‌ماه دفن زباله در شهر اصفهان بسیار بالا است، گفت: بدون‌شک حجم زباله در این شهر روزبه‌روز در حال افزایش است و باید امکان بازیافت صددرصدی این طلای کثیف را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این نگاه، شهرداری اصفهان پروژه‌ای به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد تومان تعریف کرده و درصدد است با استفاده از دانش و توان بخش خصوصی دانش‌بنیان از زیان این حجم از زباله به محیط زیست شهر جلوگیری کند.

کد خبر 801400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.