وجود ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر در استان کردستان ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام وجود دارد که از پنج درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آمنه غلام‌ویسی امشب_چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان در سال جاری با برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی سعی در فراهم کردن فضا و بستر برای فعالیت ورزشکاران داشته و همچنین از سوی دیگر در بخش جوانان نیز در قالب انجمن‌های مردم نهاد مشغول به فعالیت است.

وی افزود: در حال حاضر در استان کردستان ۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام وجود دارد که از پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: برای بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان حداقل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش ما بر این بوده که این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

غلام‌ویسی اضافه کرد: پروژه‌های ورزشی که هم اکنون در استان کردستان وجود دارد جوابگوی نیازهای جوانان کردستانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ پروژه ورزشی در استان شناسایی شده است که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

سرانه فضای ورزشی کردستان ۷۶ سانتی‌متر است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان در سال گذشته ۷۰ سانتی‌متر بوده که اکنون به ۷۶ سانتی‌متر رسیده است.

غلام‌ویسی به میزبانی رویدادهای ورزشی و اردوهای آمادگی تیم‌های ملی مختلف در استان اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم که برگزاری رویدادها را نه فقط در شهر سنندج، بلکه به شهرستان‌های استان نیز ببریم و مربیان و ورزشکاران تراز اول کشور را به داخل استان بیاوریم و در راستای دانش‌افزایی ورزشکاران و مربیان استان کار کنیم.

وی افزود: دستگاه ورزش استان کردستان در بخش آموزشی در بین ۱۳ استان کشور رتبه اول را کسب کرده و در بخش ورزش همگانی نیز جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: در بحث بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوزها، اداره‌کل ورزش و جوانان استان بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان ۱۰۰ درصد رضایتمندی را کسب کرده است.

غلام‌ویسی ادامه داد: پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات تبصره ۱۸ به باشگاه‌های ورزشی تخصیص داده شده که ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش بانوان در رشته‌های مختلف بیشتر مدال‌آوری را در استان داشته‌ایم، گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان را نیز امسال در ۱۰ شهرستان استان برگزار کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

برگزاری بیش از ۵۰۰ ویژه برنامه در هفته تربیت بدنی و ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: در هفته تربیت بدنی و ورزش امسال از سوی این اداره کل بیش از ۵۰۰ مورد ویژه برنامه برای اجرا در این هفته در نظر گرفته شده است.

غلام ویسی افزود: شعار هفته تربیت بدنی امسال ایران قوی، ورزش قوی تعیین شده و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های ویژه این هفته باشکوه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: دو پروژه ورزشی نیز به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش افتتاح و در اختیار مردم و جوانان گذاشته خواهد شد.

کد خبر 801382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.