بهترین مقاصد اروپایی و جهانی برای عاشقان پیتزا

مطالعات نشان می‌دهد لندن و پاریس بهترین شهرهای اروپایی برای پیتزادوستان هستند و نیویورک بهترین پیتزا را در سراسر جهان سرو می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیتزا در درجه اول یکی از علائم تجاری ایتالیا، اما غذایی محبوب در سراسر جهان است؛ به‌حدی محبوب که مطالعات نشان می‌دهد شهری که بیشترین پیتزافروشی در سطح جهانی را در خود جای داده، نه رم ایتالیا، بلکه نیویورک آمریکا است. با این وجود پایتخت ایتالیا هنوز هم به ارائه بهترین پیتزاهای اروپا شهرت دارد و شهرهای بزرگ دیگر هرچند با فاصله امتیازی کم، پس از آن قرار می‌گیرند.

بهترین مقاصد اروپایی و جهانی برای عاشقان پیتزا

شهرهای اروپایی با بهترین پیتزاها در ۲۰۲۴

بهترین پیتزاهای اروپایی در خارج از ایتالیا طبق وب‌سایت آشپزی Chef’s Pencil در رده‌بندی ۵۰ پیتزای برتر جهانی طی ۶ سال گذشته تعیین شده است. در حالی که لندن به‌ندرت در زمینه غذا از پاریس پیشی می‌گیرد، طبق این فهرست پایتخت بریتانیا در سال‌های اخیر میزبان ۱۶ پیتزا فروشی با رتبه برتر در مقایسه با ۱۴ پیتزا فروشی برتر پاریس بوده است. در جایگاه پنجم لیست ۵۰ پیتزای برتر ۲۰۲۴، ناپولی در جاده چیسویک واقع در غرب لندن، بهترین پیتزا فروشی اروپا در خارج از ایتالیا مشخص شد. در ایتالیا نیز پیتزای دیگو ویتاگلیانو ناپل به‌عنوان دومین پیتزای برتر جهان و بهترین پیتزا در اروپا رتبه‌بندی شده است.

طبق رتبه‌بندی ایتالیایی که سالانه فهرست ۵۰ پیتزافروشی برتر را منتشر می‌کند همچنین مادرید و کپنهاگ که هر یک خانه ۶ پیتزافروشی برتر طی ۶ سال گذشته بوده‌اند را در خود جای داده است. این پیتزافروشی‌ها در فهرست ۵۰ پیتزای برتر ۲۰۲۴ در جایگاه سوم قرار گرفتند. ریولری مادرید در حال حاضر در رتبه بیست‌وششم این فهرست قرار دارد. بروکسل و مسکو نیز با پنج پیتزافروشی برتر در میان لیست بهترین‌های اروپا جای گرفته‌اند.

بهترین مقاصد اروپایی و جهانی برای عاشقان پیتزا

شهری با بیشترین عاشقان پیتزا در جهان

برای تعیین شهری با بیشترین عاشقان پیتزا در جهان، این مطالعه جست‌وجوهای آنلاین مرتبط با پیتزا را طی پنج سال گذشته تجزیه‌وتحلیل کرد و دریافت فیلادلفیا آمریکا از بین تمام شهرهای جهان، از «بهترین پیتزای محلی» تا «دستور پخت پیتزا» بیشترین تعداد جست‌وجوهای مرتبط در گوگل را به ثبت رسانده است. جامعه بزرگ ایتالیایی ساکن در فیلادلفیا در کسب این موقعیت برتر نقش بسزایی داشته است. ناپل و تورین با فاصله امتیازی کمی از این شهر قرار دارند.

بهترین پیتزا فروشی دنیا کجاست؟

بر اساس رتبه‌بندی ۵۰ پیتزافروشی برتر که در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شد، نیویورک بهترین پیتزا را در سراسر جهان سرو می‌کند. این اولین باری است که یک پیتزافروشی در خارج از ایتالیا عنوان شماره یک جهان را از آن خود کرده است. همچنین توکیو در جایگاهی برابر با ناپل و رم در زمینه پیتزافروشی‌های برتر قرار گرفت و از شهرهایی هم‌چون میلان، فلورانس و شیکاگو پیشی گرفت. توکیو این جایگاه را به دلیل اشتیاق کشف‌شده به غذاهای ایتالیایی به دست آورده که با وسواس ژاپنی‌ها برای کشف صنایع دستی و محصولات بومی جدید افزایش داشته است.

بهترین مقاصد اروپایی و جهانی برای عاشقان پیتزا

کد خبر 801367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.