ضرورت تعامل مدیریت شهری شیراز و صنعت به‌منظور توسعه پایدار شهر

شهردار شیراز بر ضرورت تعامل مدیریت شهری شیراز و صنعت به‌منظور توسعه پایدار شهر اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری برای ارتقای زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی، موجب توجه بیشتر به صنعت و افزایش اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نشست مشترک مدیریت شهری و شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با بازدید از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مستقر در شهرک صنعتی همراه بود، مسائل این حوزه صنعتی موردبررسی و بر ضرورت تعامل مدیریت شهری شیراز و صنعت به‌منظور توسعه پایدار شهر تأکید و اظهار کرد: خادمان مردم در شهرداری شیراز نیز به‌منظور ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان، امیدآفرینی و توسعه و پیشرفت این کلان‌شهر شیراز شبانه‌روز در حال فعالیت هستند.

وی با تشریح برخی از اقدامات مدیریت شهری افزود: گواه این خدمات پروژه‌های عمرانی خدماتی و فرهنگی است که به‌صورت گسترده در سطح این کلان‌شهر در حال اجرا هستند و برخی از این پروژه‌های کلان به‌گونه‌ای هستند که علاوه بر اینکه یک کارگاه بزرگی عمرانی را در سطح شهر شکل داده‌اند، به‌نوعی یک دانشگاه عمرانی برای دانشجویان و اساتیدی که در زمینه‌های مختلف عمرانی فعالیت دارند، محسوب می‌شوند.

شهردار شیراز با اشاره به فرارسیدن رویداد بزرگ دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، تصریح کرد: هم‌زمان با برگزاری این کنگره، حداقل دو پروژه بزرگ شهرداری ازجمله ابر پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی و دوربرگردان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسند.

اسدی بابیان اینکه تاکنون اجازه نداده‌ایم پروژه‌ای تعطیل و یا نیمه تعطیل شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر این نوبت شبانه اجرای پروژه‌های عمرانی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و این پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در حال اجرا هستند.

وی اضافه کرد: اینکه ارائه خدمات در محدوده کمربندی شیراز بر عهده وزارت راه است. اما تاکنون برای حفظ ایمنی شهروندان چندین تقاطع غیر هم‌سطح از سوی شهرداری در کمربندی شیراز احداث‌شده است که در این راستا پروژه تقاطع غیر همسطح قائم رحمت احمدی احمدی نیز ازجمله پروژه‌هایی است که تا چند ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد.

شهردار شیراز ادامه داد: تعامل و همکاری برای ارتقای زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی، موجب توجه بیشتر به صنعت و افزایش اشتغال می‌شود.

اسدی اظهار کرد: شهرداری از سال گذشته که حدود ۱۸ کیلومتر از کمربندی شیراز را تحویل گرفته است، خوشبختانه در این محدوده حادثه منجر به فوت رخ نداده است.

وی در ادامه تقاطع غیر هم‌سطح شهید نواب صفوی، کمربندی، احمدبن موسی (ع) را نیز پروژه‌ای ارزشمند در تسهیل تردد ترافیکی و دسترسی ایمن برای شهرک‌های جنوبی از جمله حجت آباد، مهدی آباد و مدرس و همچنین ایمنی در محور کمربندی قلمداد کرد و افزود: با تعامل خوب با مردم و همکاری این عزیزان ۱۵ هکتار تملک در این پروژه انجام شد و این پروژه ب ه عنوان یکی از بزرگ‌ترین تقاطع‌ها در جنوب کشور در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

شهردار شیراز در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری شیراز شهرک بزرگ صنعتی شیراز را جدای از خود نمی‌داند و نگاه شورا و شهرداری به این شهرک نگاهی مثبت است. چراکه اکثر کسانی که به‌نوعی در شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند شهروند شهر شیراز هستند.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز بزرگ‌ترین شهرک جنوب بزرگ صنعتی کشور است

در ادامه همچنین جواد باصری مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گزارشی از وضعیت این شهرک ارائه و اظهار کرد: شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک جنوب بزرگ صنعتی کشور و رتبه یک واحدهای مستقر آن را دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از ۴۸۰۰ واحد صنعتی این شهرک بزرگ، شرکت‌های بهره‌بردار هستند، افزود: در این شرکت ظرفیت و توانمندی‌های مختلف در حوزه‌های صنایع مربوط به غذایی، نفتی، شیمیایی، تبدیلی و دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز همچنین با بیان اینکه برای این ظرفیت سالیانه سال زحمات زیادی کشیده شده است، تصریح کرد: اگر این ظرفیت و فرصت به نحو احسن نگهداری نشود به تهدید دنبال می‌شود، خواستار حل مسائل این حوزه با همکاری مدیریت شهری شد.

باصری با تقدیر از فعالیت‌های شهردار شیراز در اقدامات مختلف عمرانی، حمل‌ونقلی، زیرساختی، سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف شهری به‌ویژه در نقطه جنوبی شیراز و محرومیت‌زدایی که توسعه پایدار شهری را دنبال دارد از توانمندی نیروها و حجم فعالیت‌های آتش‌نشانی قدرانی کرد.

کد خبر 801365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.