معضل تملکات، پروژه تقاطع غیرهمسطح فردیس را متوقف کرده است

شهردار فردیس گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کچویی مصوبه کمیسیون ماده ۵ و شورای ترافیک استان را دارد و اخذ و تجهیز کارگاه صورت گرفته، اما در مرحله تملکات با موانعی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدرضا احمدی‌نژاد عصر امروز _چهارشنبه بیست و پنجم مهر_ در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فردیس که در سالن جلسات شهرداری فردیس برگزار شد، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی ۳ معارض دولتی دارد؛ در بخش اراضی راه و شهرسازی توافق انجام شده، اما یک اعیانی مربوط به جهاد کشاورزی شهرستان در اراضی راه‌وشهرسازی و در مسیر اجرای طرح قرار دارد که موضوع را با چالش مواجه کرده است. در این راستا قرار شد یک ساختمان موجود در همان اراضی توسط شهرداری تجهیز و در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد. علیرغم بازدید مدیرکل محترم جهاد کشاورزی این امر در همین نقطه متوقف مانده و به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در مورد زمین مربوط به مؤسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع با مساحت ۴ هزار مترمربع، توافق اولیه با شرط تغییر کاربری بخشی از اراضی این منطقه، انجام شده و موضوع کارشناسی عرصه واقع در طرح و میزان ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری طبق قانون درآمدهای پایدار اراضی به هیأت کارشناسی واگذار شده و در حال پیگیری است.

شهردار فردیس در مورد اراضی مورد نیاز این طرح در حوزه ندامتگاه شهید کچویی، خاطرنشان کرد: این بخش از تملکات دو قسمت دارد که بخشی به مساحت حدود ۱۸۰۰ متر مربع مربوط به بخش آموزش سازمان زندان‌هاست که تولیت آن در مرکز کشور قرار دارد و مکاتبات آن در خصوص اخذ مجوز نقشه برداری زمین مورد نیاز انجام شده و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

احمدی ژاد اضافه کرد: سازمان زندان‌ها برای زمین موجود در طرح، جبران غرامت درخواست کرده و شهرداری برای جبران غرامت اراضی سازمان زندان‌ها مشکلی ندارد، اما با توجه به نظامی بودن منطقه، نقشه برداری باید با مجوز سازمان انجام شود تا میزان دقیق زمین مشخص و کارشناسی شود. علیرغم اعلام آمادگی از سوی شهرداری هنوز موفق به مجوز ورود نقشه بردار به این مرکز نشده‌ایم.

وی با اشاره به ترافیک منطقه و لزوم اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کچویی، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه تقاطع غیر همسطح در کاهش بار ترافیکی پل فردیس، جاده ملارد و بلوار شهید کچویی، تسریع در اجرای این پروژه ضرورت دارد و در این راستا از دستگاه‌های مربوطه در کشور و مدیران کل و مسئولان مربوطه در استان درخواست داریم نسبت به انجام آن مساعدت و همراهی کنند.

کد خبر 801343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.