رشد ۲۳ درصدی صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده کلان‌شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از رشد ۲۳ درصدی در صدور پروانه ساخت برای بافت‌های فرسوده اصفهان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

سید مرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نوسازی بافت فرسوده کلان‌شهر اصفهان اقدامات ویژه بسیاری انجام شد؛ در همین راستا بسته تشویقی نوزده‌گانه وزارت مسکن به شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه شهرداری ابلاغ شد که با اجرایی شدن و استفاده از ظرفیت‌های تشویقی برای پلاک‌های واقع در گلوگاه‌های بافت فرسوده، کلان‌شهر اصفهان در حوزه بازآفرینی شهری طبق آمار وزارت راه، جزو ۱۰ شهر برتر از لحاظ عملکرد کلی تعداد واحدهای نوسازی‌شده در محلات هدف در سال ۱۴۰۳ قرار دارد.

وی افزود: با آغاز دوره ششم مدیریت شهری و طی چند سال گذشته، شهرداری اصفهان توجه به حوزه ساخت‌وساز و تسهیل صدور پروانه ساختمانی را از اولویت‌های خود اعلام کرد و بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای جبران کمبودها در موضوع مسکن و استفاده از تمام تسهیلات لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده به‌ویژه در مناطق ۱۴، ۸ و ۳ شهرداری اصفهان که از نظر مساحت، بیشترین بافت فرسوده را در دل خود جای داده‌اند، تاکید داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در محدوده بافت فرسوده شهرداری‌ها با ارائه مشوق‌های ویژه از جمله تخفیف ۷۰ درصد عوارض ساخت‌وساز در صدور پروانه تمام پلاک‌های واقع در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برای تسهیل در دریافت مشوق‌ها به مردم در حال واگذاری است.

حسام‌نژاد عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها ارائه مشوق‌های لازم و رفع محدودیت‌هایی که برای صدور پروانه در بافت‌های فرسوده لحاظ می‌شد، مردم برای دریافت پروانه با موانع جدی روبه‌رو بودند، اما با اعمال بسته تشویقی در نیمه نخست سال جاری با حدود ۲۷۶ پروانه صادر شده، شاهد رشد ۲۳ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده بوده‌ایم که مناطق یک، ۱۰ و ۸ به ترتیب با ۳۱،۳۵ و ۲۷ پروانه صادرشده در بافت، دارای بیشترین تعداد بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار موجود، استان اصفهان ۱۰ درصد از مجموع بافت‌های فرسوده کشور را به وسعت ۱۴ هزار هکتار دارد که ۲۴۹۴ هکتار آن در شهر اصفهان است.

کد خبر 801282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.