نزدیک به ۳۰۰ متکدی در شش ماهه گذشته از شهر گرگان جمع‌آوری شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از جمع‌آوری ۲۶۴ متکدی تا پایان شهریور سال‌جاری خبر داد و گفت: اکثر این متکدیان به کرات توسط نیروهای شهرداری جمع‌آوری شده و باز به شهر بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در گلستان، احمد سالاری ظهر امروز –چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه عالی شورای وزیران، جمع‌آوری مستمر متکدیان و کارتن‌خواب‌های سطح شهر در دستور کار قرار دارد، از این رو در مدت شش ماه، ۲۶۴ متکدی از سطح شهر گرگان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۴ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شد، افزود: از این تعداد ۱۴۹ نفر تکراری هستند و این معضل اجتماعی به علت نبود بازدارندگی اقدامات دستگاه‌های مرتبط با طرح است که شاهد تکرار تکدی‌گری این افراد هستیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان ۱۴۹ نفر متکدیان جمع‌آوری شده را دارای اعتیاد دانست و گفت: لازم است که شهروند نسبت به هزینه کمک‌های خود آگاه و هوشیار باشند.

وی نبود قوانین سختگیرانه را علت حضور مستمر متکدیان پس از جمع‌آوری در سطح شهر دانست و افزود: از مجموع افراد جمع‌آوری شده تعداد هفت نفر به بهزیستی، ۹ نفر به کمیته امداد، ۳۱ نفر به دستگاه قضائی، چهار نفر به شهرستان و ۱۰ نفر در راه مانده پذیرش و به محل سکونت اعزام شدند و باقی افراد نیز با اخذ تعهد تحویل خانواده شدند.

سالاری ادامه داد: متأسفانه مشکلات معیشتی و حضور برخی اتباع بیگانه چالش زیادی برای شهروندان و مدیریت شهری به وجود آورده است و به دلیل همراهی نداشتن دستگاه‌های مرتبط شاهد افزایش کمی این افراد به خصوص در چهارراه‌ها و تقاطع‌های سطح شهر هستیم، از این رو شهرداری به تنهایی قادر به حل این معضل نیست.

به گفته وی بر اساس قانون شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، وزارت کشور و کمیته امداد دستگاه‌هایی هستند که در این موضوع مسئول بوده اما در عمل شهرداری در اجرای طرح تنها مانده است.

کد خبر 801269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.