کشف ۵۸۲ فقره پرونده قاچاق کالا در گلستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: تعداد کل پرونده‌های کشف شده در شش ماهه نخست سال‌جاری ۵۸۲ فقره و به ارزش بالغ برپنج هزار میلیارد ریال بوده است.

عباسعلی پهلوانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: موضوع قاچاق کالا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در حوزه مقابله با قاچاق کالا به جهت حمایت از تولید در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهایی که وارد کشور می‌رود، برابر با تعیین ضوابط دولت نیست، افزود: قاچاق کالا به داخل کشور موجب صدمه و لطمه به تولید می‌شود، به همین خاطر در بحث مبارزه با قاچاق کالا بسیار جدی ورود کرده‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: متأسفانه یک بخشی هم قاچاق کالای معکوس داریم، به این صورت که کالاهایی مثل دام، بنزین و گازوئیل به جهت سوبسید دولت قیمتی مقرون به صرفه دارد، به همین خاطر این کالاها را افراد فرصت‌طلب به خارج کشور منتقل می‌کنند، بنابراین در حوزه قاچاق کالا با دو بخش واردات قاچاق و خروج غیرقانونی کالا از کشور مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان در حوزه مقابله گام بر می‌دارد، افزود: تعداد کل پرونده‌های کشف شده در شش ماهه نخست سال‌جاری ۵۸۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است.

پهلوانی‌نسب ادامه داد: خودروهای توقیفی که اقدام به جابه‌جایی و حمل کالای قاچاق می‌کردند، ۳۲ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

وی ارزش کل کالاهای کشف شده در این شش ماهه را بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۲۸۵ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به قاچاق خودروهای لوکس به کشور افزود: خودروهای لوکس به صورت قاچاق از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شدند و افراد سودجو با تقلب و جعل مدارک این خودروها را وارد چرخه ناوگان خودرویی کشور می‌کردند که در این راستا ۲۸۵ دستگاه شناسایی شدند.

وی لوازم آرایشی و بهداشتی، چوب‌های جنگلی و مواد دخانی را از کالاهای قاچاق استان دانست و اضافه کرد: در بحث سوخت چون استان کشاورز محور است، به کشاورزان توصیه می‌شود، در جابه‌جایی شهری و حتی استانی مجوز یا حواله از شرکت پخش فراورده‌های نفتی داشته باشند، چراکه در غیر این صورت کالا قاچاق محسوب شده و ضبط می‌شود.

پهلوانی‌نسب در خاتمه یادآور شد: توصیه‌ای که به کسبه و بازاریان داریم، این است که اگر انباری دارند حتماً در سامانه جامع تجارت ثبت شود، در غیر این صورت به محض مراجعه همکاران اداره کل صمت یا تعزیرات، انبار برابر ماده ۶ تبصره دو پلمپ خواهد شد.

کد خبر 801240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.