ارتقای ضریب ایمنی شهروندان در باغ رضوان با حفر بیش از ۸۰ چاه ارت

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۸۰ حلقه چاه ارت به‌منظور اجرای سیستم اتصال زمین برای تخلیه فوری جریان الکتریکی، جلوگیری از خطر برق گرفتگی در عرصه باغ رضوان و ارتقای ضریب ایمنی شهروندان حفر شده است.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حفر چاه‌های ارت در معابر به‌منظور ارتقای ضریب ایمنی شهروندان و جلوگیری از خطر برق گرفتگی انجام گرفته است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ حلقه چاه ارت به‌منظور اجرای سیستم اتصال زمین برای تخلیه فوری جریان الکتریکی و جلوگیری از خطر برق گرفتگی در عرصه باغ رضوان حفر شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه عملیات حفر چاه‌های ارت در سال جاری افزود: در راستای حفظ شهروندان در مقابل حوادث احتمالی با شناسایی نقاط مورد نیاز توسط کارشناسان حوزه‌های نگهداری و تعمیرات و HSE، چاه‌های ارت در محدوده‌های تعیین شده حفر و تا حد زیادی از بروز آتش‌سوزی‌های ناگهانی، برق گرفتگی و خطرات ناشی از آن جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: سیستم چاه ارت در نقاطی که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارد، همچون سقاخانه‌ها، باغچه‌ها و فضاهای سبز اجرا می‌شود که در این راستا تعداد ۸۰ حلقه چاه ارت به‌همراه کلیدهای حفاظتی ایمن جان اجرا شد، البته این عملیات در دیگر نقاط مورد نیاز نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

حاجیان درباره طراحی و پیاده‌سازی سیستم ارتینگ و کاربرد چاه ارت گفت: وظیفه این چاه‌ها اتصال هرگونه جریان الکتریکی به زمین است و معمولاً این عملکرد بیشتر برای جلوگیری از برق‌گرفتگی افراد و جلوگیری از بروز اختلال در تجهیزات الکترونیکی است که در برابر جریان‌های الکتریکی ناخواسته و قوی از جمله صاعقه، احداث و بار اضافی را به زمین منتقل می‌کند.

کد خبر 801226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.