جشنواره تئاتر مریوان فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ منطقه است

استاندار کردستان گفت: برگزاری رویدادهای مهم هنری از جمله جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه به سایر نقاط کشورمان و حتی کشورهای خارجی نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرش زره‌تن لهونی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در آئین اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: خرسند هستم که امروز در اولین سفر شهرستانی خود به مریوان آمدیم و در جمع شما فرهیختگان و هنرمندان سایر مناطق کشور و میهمانان خارجی حضور پیدا کردیم.

وی افزود: مردم مریوان، هنردوست هستند و آن‌ها در درجه اول این شرایط و بستر را فراهم کرده‌اند که ما شاهد ۱۷ سال برگزاری رویداد تئاتر خیابانی در این شهرستان باشیم که جای تقدیر دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: فرهنگ غنی و اصیل مردم مریوان و آداب و رسوم مردم این منطقه جذابیت بسیار زیادی دارد و این رویدادهای مهم در حوزه هنری می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر این فرهنگ و آداب و رسوم به سایر نقاط کشورمان و حتی کشورهای خارجی نیز نقش مهمی را ایفا کند.

زره‌تن لهونی تاکید کرد: برگزاری این نوع رویدادها به حفظ و ترویج فرهنگ غنی نقاط مختلف کشورمان کمک می‌کند که ما امیدواریم شاهد برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در سال‌های آینده باشیم.

وی ادامه داد: هر سال باید جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را ارزیابی کنیم و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم، ما هم در مجموعه استانداری کردستان در کنار شما خواهیم بود و برای اصلاح ضعف‌های جشنواره تلاش می‌کنیم.

ضرورت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در روستاها

امید کریمیان، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تصریح کرد: مردم مریوان همیشه میزبان جشنواره‌های ملی و بین المللی بوده‌اند و جشنواره تئاتر خیابانی از سال‌های گذشته تاکنون در این شهرستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: مریوان صاحب فرهنگ و تاریخ غنی و شخصیت‌ها و مفاخر بزرگی است که ثروت این منطقه محسوب می‌شوند.

نماینده مریوان ادامه داد: ما به فرهنگ و تاریخ غنی مردم این شهرستان افتخار می‌کنیم که در جشنواره تئاتر خیابانی توانسته‌ایم فرهنگ خود را به سایر نقاط کشور و جهان بشناسانیم.

کریمیان با بیان اینکه هنرمندان با آثارشان به شهر عطر و بوی خوش می‌دهند، تاکید کرد: اگر به هنر و هنرمندان توجه شود و حمایت شوند بسیاری از مشکلات و استرس‌ها و اضطراب‌ها از بین خواهد رفت.

وی از عوامل برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان خواست که این جشنواره در روستاها به ویژه در روستاهای هورامان که ثبت جهانی شده است نیز برگزار شود و گروه‌های نمایشی در آنجا نیز حضور بیایند.

کد خبر 801225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.