عوارض آزادراه اصفهان-شیراز در جیب بخش خصوصی/ نرخ عوارض چقدر است؟

مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان-شیراز بر اساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است، همچنین عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد جورابچی، مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور اظهار کرد: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان-شیراز بر اساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است، همچنین عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند.

وی افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به‌دلیل این که هزینه‌های کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آئین‌نامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور تصریح کرد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینه‌های تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد.

جورابچی در ادامه توضیح داد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ به‌طور کامل منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است و عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند.

عوارض آزادراه اصفهان-شیراز در جیب بخش خصوصی/ نرخ عوارض چقدر است؟

کد خبر 801193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.