تحقق یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم نایین در حوزه مسکن پس از چندین دهه

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین از تحقق یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان در حوزه مسکن و تخصیص ۲۲۳ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی بافت‌های‌ تاریخی و فرسوده شهرستان خبر داد.

مهدی علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردمی شهرستان در حوزه مسکن و برنامه‌ریزی و تلاش مستمر اداره راه و شهرسازی شهرستان، پس از چندین دهه اراضی بایر داخل محدوده شهر نائین تعیین‌تکلیف شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها حل مشکل زمین موسوم به امامی‌ها بود که با پیگیری‌های مستمر مشکلات حقوقی و املاکی این زمین که حدود ۳۵ هکتار است بعد از گذشت چندین دهه حل و عملیات نقشه‌برداری هوایی اراضی برای تفکیک انجام شد.

تحقق یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم نایین در حوزه مسکن پس از چندین دهه

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین خاطرنشان کرد: برنامه دیگر استفاده از اراضی مازاد دولتی برای انجام طرح‌های حمایتی مسکن بود که این مهم نیز با پیگیری‌های انجام شده نتیجه داد و اراضی مازاد دانشگاه پیام‌نور به مساحت ۱۲ هکتار به سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی پیدا کرد و این اراضی نیز توسط مشاور طرح نقشه‌برداری شده است و در حال تهیه طرح تفکیکی هستیم.

علمی تاکید کرد: این اراضی پس از تفکیک و صدور اسناد تک‌برگ برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و دیگر طرح‌های مسکن تخصیص داده خواهد شد.

اختصاص قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی و مضمحل بافت‌های تاریخی

وی درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری تصریح کرد: یکی از مشکلات بافت‌های تاریخی و فرسوده این شهرستان، وجود معابر خاکی و به‌تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق بود که برای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای در این باره انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین عنوان کرد: در این راستا طی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده ۱۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری نائین و ۷۳ تن قیر رایگان به شهرداری بافران برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری اختصاص پیدا کرد.

علمی در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده‌های مصوب بافت تاریخی و فرسوده شهرستان گفت: در ابتدا استعلام از شهرداری‌ها مبنی‌بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت‌های تاریخی یا فرسوده انجام می‌شود و پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، دریافت تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت‌نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال‌های قبل انجام شد و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.

کد خبر 801177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.