آیا اتباع خارجی می‌توانند در ایران ملک بخرند؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هرچند خرید و فروش ملک برای اتباع خارجی ممنوع است، اما مشاهده می‌شود که اتباع از طریق افراد امین خود یا به‌صورت دستی قرارداد می‌نویسند که این نقاط‌ ضعف باید برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کیانوش گودرزی اظهار کرد: آنچه مسلم است اتباع زیادی در کشور ایران حضور دارند و باید شناسه یکتا برای آن‌ها در یک سامانه جمع‌آوری شود تا بتوانیم قرارداد اجاره برای آن‌ها بنویسیم که در این زمینه شاید قراردادهایی به‌صورت دستی نوشته شود که همان‌طور که پیش از این نیز عنوان کردیم، نوشتن قرارداد به‌صورت دستی ممنوع و تخلف است.

وی افزود: ما خواستار شناسایی اتباع خارجی و وارد شدن مشخصات آن‌ها در سامانه‌ها هستیم تا نتوانند از طریق افراد امین خود خرید و فروش ملک انجام دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران مطرح شدن مواردی همچون حضور ۲۵ خانواده اتباع در یک ساختمان یا پشت‌بام خوابی آنان در سطح شهر را تکذیب و عنوان کرد: معتقدم که باید برای اتباع از طریق سامانه‌ها اقدام کنیم که از این طریق بانک اطلاعاتی از آنان خواهیم داشت.

گودرزی در ادامه با اشاره به رکود حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن بیان کرد: امروز اقشار ضعیف از چرخه خرید مسکن خارج شده‌اند و مدت زمان انتظار خرید مسکن طبق آمارهایی که اعلام شده به بیش از ۷۰ سال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در موضوع اجاره‌بها خود مردم با تعامل با یکدیگر مشکل را حل کردند و بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش نرخ اجاره داشتیم و معتقد هستم در نیمه دوم سال نیز اتفاق خاصی را در خروج مسکن از رکود شاهد نخواهیم بود.

کد خبر 801145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.