انتقال سند مالکیت حدنگار  با قولنامه ممنوع است

معاون پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان گلستان گفت: انتقال سند مالکیت حدنگار از سوم تیر سال‌جاری از طریق قولنامه ممنوع است و در صورت مشاهده برای مشاوران املاک استان تبعات سنگینی خواهد داشت.

رمضانعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان به مشاوران املاک نسبت به انتقال سند حدنگار هشدار داد و اظهار کرد: انتقال سند مالکیت حدنگار از سوم تیر سال‌جاری از طریق قولنامه ممنوع است و در صورت مشاهده برای مشاوران املاک استان تبعات سنگینی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: معاملات املاکی که سند مالکیت حدنگار آنها بعد از سوم تیر صادر شده است، فقط باید از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و انتقال قولنامه‌ای این املاک اعتبار ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان گلستان ادامه داد: در استان ۷۶ درصد حدنگاری انجام شده و در بخش اسناد کشاورزی ۵۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تاکنون ۵۴ درصد آن حدنگاری شده است.

وی در توضیح تفاوت سند تک برگ و دفترچه‌ای گفت: سند دفترچه‌ای پس از قانون حدنگار اتمام رسید سند دفترچه‌ای در هیچ مرجعی قابل رسیدگی و نقل‌وانتقال نیست و اعتباری ندارد.

عابدی خاطرنشان کرد: در تنظیم اسناد عادی و قبل از اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موارد متعددی از فروش مال غیر صورت می‌گرفت که با اجرای این قانون از بروز این موضوعات جلوگیری می‌شود.

کد خبر 801124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.