تحولات مثبت در افزایش ظرفیت تولید و سودآوری کارخانه پلی اکریل اصفهان

مدیرعامل شرکت پلی اکریل اصفهان گفت: مجموعه تولید با افزایش ظرفیت از ۵۱ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۶۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ و رشد سود از ۳۸ میلیارد تومان به ۴۴۹ میلیارد تومان، نشان‌دهنده عزم راسخ برای عبور از چالش‌های فنی و ناترازی ارزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد کاظمی صبح امروز_ چهارشنبه بیست‌و پنجم مهر_ در آئین افتتاحیه و راه اندازی ماشین آلات جدید تولید نخ کارخانه پلی استر اظهار کرد: مجموعه از ظرفیت ۵۱ هزار تن در سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد و در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار تن رسید.

وی افزود: علی‌رغم چالش‌های فنی، حدود ۲۵ درصد از ظرفیت کارخانه همچنان محقق نشده است، با توجه به اینکه در تمام ظرفیت، تقریباً ۳۰ تا ۵۰ درصد نیاز کشور تأمین می‌شود، اکنون به دنبال همدلی برای افزایش این ظرفیت هستیم.

مدیرعامل پلی اکریل گفت: در سال ۱۴۰۰، شرکت ۳۸ میلیارد تومان سود داشته است که در سال ۱۴۰۱ به ۴۴۹ میلیارد تومان افزایش یافت، این افزایش به دلیل بسته شدن یک پرونده حقوقی بود، با وجود چالش‌های ناترازی ارزی، توانستیم از ۲۶۰۰ تن سال ۱۴۰۰ به ۱۰۵۰۰ تن در سال جاری برسیم.

کاظمی عنوان کرد: مشکلاتی که در تخصیص ارز وجود داشت؛ به شرکت اجازه استفاده تا از تمام ظرفیت خود برای بهره‌برداری را نداد و از ۱,۳۵۰ میلیارد تومان بدهی سنواتی، ۷۶۹ میلیارد تومان پرداخت شد که حمایت بانک ملی، بانک ملت و تجارت در این زمینه بسیار مؤثر بود.

وی ادامه داد: به دلیل قدیمی بودن واحدها در زمینه تولید با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که بر رقابت‌پذیری تأثیر گذاشت اما در حال حاضر، تولید آزمایشی با نصب ۱۶ دستگاه جدید آغاز شده و امیدواریم که ظرف یک ماه آینده تولید کامل شود.

تحولات مثبت در افزایش ظرفیت تولید و سودآوری کارخانه پلی اکریل اصفهان

مدیرعامل شرکت پلی اکریل تصریح کرد: کارخانه در حوزه صادرات نیز پیشرفت‌هایی داشته‌است، به طوری که از ۱۲۸۹ تن در سال ۱۴۰۰ به ۹۶۲۵ تن در سال گذشته رسیدیم، علی‌رغم چالش‌های تحریمی، تلاش‌های جمعی ما به ثمر نشسته است.

کاظمی عنوان کرد: سازمان به دنبال اصلاح ساختار و بهبود رقابت‌پذیری است و از تمام کارکنان که در این مسیر همکاری کرده‌اند، کمال تشکر را داریم و امیدواریم در مسیر بهبود پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 801098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.