از حضور حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد تا پرداخت مطالبات بازنشستگان

ایمنا از حسن یزدانی در راه اردوی تیم ملی کشتی آزاد، پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بازنشستگان ضمن رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی، تاکید ایران و آذربایجان بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی و تحصیل ۸۳۰۰ دانش‌آموز نابینا در مدارس در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ حسن یزدانی در راه اردوی تیم ملی کشتی آزاد می‌رویم، در ادامه نیز پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بازنشستگان ضمن رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی مطرح شده است، همچنین تاکید ایران و آذربایجان بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی و تحصیل ۸۳۰۰ دانش‌آموز نابینا در مدارس نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

حسن یزدانی در راه اردوی تیم ملی کشتی آزاد

حسن یزدانی در راه اردوی تیم ملی کشتی آزاد

حسن یزدانی، چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک پس از جراحی چند ماه پیش کتفش در ایران، در فینال المپیک ۲۰۲۴ بار دیگر از ناحیه کتف دچار آسیب شدیدی شد و نتوانست به مدال طلای المپیک برسد.

وی پس از این اتفاق از سوی فدراسیون کشتی راهی فرانسه شد و در بیمارستانی در شهر نیس زیر نظر یکی از بهترین جراحان کتف جهان جراحی شد و در حال حاضر نیز مشغول فیزیوتراپی است و قصد دارد چند ماه دیگر برای بررسی وضعیت کتفش راهی فرانسه شود.

در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد زیر نظر پژمان درستکار خود را آماده حضور در رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی می‌کند، یزدانی پس از صحبت با سرمربی تیم ملی قصد دارد عازم اردو شود تا دیداری با سرمربی تیم ملی و کشتی‌گیران حاضر در اردو داشته باشد.

از مطالبات بازنشستگان تا رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی

پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بازنشستگان ضمن رسیدگی به اعتراضات آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است، پس از اصلاح احکام و پرداخت معوقات، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را مطرح کرده‌اند، این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی کارشناسی است و همکاران ما در حال ارزیابی آن هستند و در صورت تأیید حقوق این افراد، منابع مالی لازم برای پرداخت به آنها پیش‌بینی خواهد شد.

وی درباره معترضان به نتایج آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی ادامه داد: نتایج این آزمون اعلام شده و به اعتراضات مطرح‌شده رسیدگی خواهد شد، همچنین پرونده افرادی که در مرحله گزینش با مشکل مواجه بودند، دوباره بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود حقی از کسی ضایع نشده است.

هرگونه تخلف احتمالی را گزارش دهید

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی جهت جلوگیری از دریافت شهریه اضافی از خانواده‌ها اهمیت دارد، تصریح کرد: والدین هر گونه تخلف احتمالی را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مدارس غیردولتی گزارش دهند و اظهار نظر کلی درباره تخلفات می‌تواند به اعتبار مدارس غیردولتی آسیب بزند؛ این مدارس خدمات خود را بر اساس دستورالعمل‌های مصوب ارائه می‌دهند و شهریه نیز بر همین اساس تعیین می‌شود و در صورت مشاهده تخلفی از سوی اولیا، می‌توانند آن را گزارش دهند تا شهریه اضافی بازگردانده شده و با مدیر متخلف برخورد لازم صورت گیرد.

وی درباره شهریه مدارس هیئت امنایی نیز تأکید کرد: شهریه‌های مدارس غیردولتی تعریف شده است و هیئت امنا نوع فعالیت‌ها را مصوب می‌کند. شهریه مدارس هیئت امنایی متفاوت است، مدارس با فعالیت در حوزه‌های مختلف، شهریه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

تاکید ایران و آذربایجان بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی

تاکید ایران و آذربایجان بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دو کشور اشتراک‌های تمدنی، تاریخی و ملی زیادی دارند که این موضوع سبب نزدیکی دو ملت می‌شود، اظهار کرد: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همسایگان اولویت ویژه‌ای دارند و در این میان جایگاه جمهوری آذربایجان هم خاص است، از این رو امیدوارم در دولت چهاردهم شاهد ارتقا همکاری‌های دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه نفت و انرژی یکی از محورهای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان است، گفت: در این زمینه از هرگونه ابتکارهای پیشنهادی جمهوری آذربایجان برای ارتقای سطح همکاری‌ها استقبال می‌کنیم، توسعه و افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی ضروری و نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

وزیر نفت با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف شتاب‌بخشی به توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی، معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را مسئول پیگیری تشکیل و فعالیت در این کارگروه کرد.

در ادامه این دیدار معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک به وزیر نفت بابت تصدی این وزارتخانه گفت: اکنون روابط گسترده‌ای میان ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که مبتنی به ریشه‌های قدیمی است و هدف سفر ما به ایران مرور روابط دو کشور و مذاکره درباره اجرای پروژه‌های آینده است.

از حضور حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد تا پرداخت مطالبات بازنشستگان

تحصیل ۸۳۰۰ دانش‌آموز نابینا در مدارس

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه عصای سفید روزی متعلق به جامعه پرافتخار نابینایان کشور است، گفت: افتخار نظام تعلیم تربیت است که توانسته زمینه رشد و شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ۸۳۰۰ دانش‌آموز نابینا در حال تحصیل در مدارس هستند، افزود: از این تعداد ۲۳۰۰ دانش‌آموز نابینای مطلق هستند و در مجتمع آموزشی ویژه نابینایان تحصیل می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در حال حاضر فاصله زیادی با ارائه خدمت در سطح مطلوب داریم، ادامه داد: دانش‌آموزان استحقاق بهترین امکانات را دارند و از معلمانی که در حوزه دانش‌آموزان نابینا فعالیت دارند، تقدیر می‌کنم.

کاظمی با بیان اینکه می‌توانیم استعداد این دانش‌آموزان را به استعدادهای درخشان کشور تبدیل کنیم، گفت: در این راستا به عزم و تلاش مربیان، تمهیدات آموزش‌وپرورش و همراهی والدین نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه متناسب‌سازی، فعالیت‌های ارزشمندی همچون تبدیل متون مورد نیاز انجام شده است، ادامه داد: این اقدامات به گونه‌ای انجام شده که در حال حاضر قابل بهره‌برداری برای دانش‌آموزان است.

کد خبر 801071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.