خروج سامانه بارشی از گیلان/ ورود موج بارشی جدید از اواخر پنجشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی‌ گیلان گفت: حوالی ظهر چهارشنبه سامانه ناپایدار و بارشی به تدریج از استان خارج می‌شود و تا روز پنجشنبه هوای استان پایدار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف شجاعی اظهار کرد: روز سه‌شنبه در بیشتر نقاط آسمان شاهد بارش باران بودیم و طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی در استان در رودسر با ۴۴.۳ میلی‌متر، املش با ۳۱.۷ میلی‌متر و لاهیجان با ۲۷.۴ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: امروز لوشان با ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت با حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: حوالی ظهر چهارشنبه سامانه ناپایدار و بارشی به تدریج از استان خارج می‌شود و کاهش ابر در نقاط مختلف گیلان مورد انتظار است.

شجاعی ادامه داد: روز پنج‌شنبه شرایط جوی گیلان پایدار و آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود و برای جنوبی در منطقه سبب افزایش دما خواهد شد که در برخی نقاط به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد گرم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه در گیلان ماندگار نیست مجدد از اواخر وقت پنج‌شنبه با نفوذ و تقویت تدریجی سامانه ناپایدار و موج بارشی جدید در منطقه، افزایش ابر، روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد، رعدوبرق و احتمال تگرگ تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارندگی و وزش باد طی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: دریای خزر امشب مواج است و طی دو روز آینده، دریا با ارتفاع موج کوتاه برای فعالیت‌های مرتبط دریانوردی و گردشگری نامناسب است.

کد خبر 801056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.