اخد تأییدیه برای ۳۶ طراح لباس یزدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر ۳۶ طراح لباس در یزد از فرهنگ و ارشاد اسلامی تأییدیه گرفته‌اند و به‌عنوان طراحان رسمی مد و لباس شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، احسان عابدی، امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهر_ در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری و دانش‌بنیان فردخت اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ طراح لباس در یزد از فرهنگ و ارشاد اسلامی تأییدیه گرفته‌اند و به‌عنوان طراحان رسمی مد و لباس شناخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۹ مؤسسه مد و لباس، با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، در استان یزد فعالیت دارند گفت: نشان شیما، یک‌شناسه تأیید از سوی بنیاد ملی مد و لباس ایران است که به طراحان متقاضی داده می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴ طراح مد و لباس در استان یزد اثر هنری مد و لباس خود را که مطابق با فرهنگ و بوم ایرانی بوده، ثبت کرده و موفق به دریافت نشان شیما شدند.
عابدی خاطرنشان کرد: قشر قابل‌توجهی از بانوان خواستار فراگیری پوشاک عفیفانه و سالم در جامعه هستند، اما بنا به دلایل متعدد در بازار کمتر شاهد پوشاک عفیفانه هستیم.
وی افزود: دستگاه‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت و اصناف بر اساس قانون موظف به حمایت از تولید پوشاک عفیفانه و عرضه آن هستند؛ اما این اتفاق نیفتاده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: علیرغم پیگیری‌ها و وجود مصوبات شورای فرهنگ عمومی، برخی نهادها در راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه کوتاهی کردند.
عابدی بیان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره طراحی مد و پوشاک «فردخت» در کنار بسیج جامعه زنان هستیم.
وی تأکید کرد: این جشنواره فرصت خوبی برای افرادی که در حوزه مد و لباس فعالیت دارند، است.
کد خبر 801053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.