تغییر کاربری در انبارها احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تغییر کاربری در انبارها احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد و مهمترین علت این حریق‌ها اغلب بی‌دقتی و یا رعایت نکردن نکات ایمنی درباره انبارداری است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکل حریق‌ها در انبارها اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد حریق در انبارها، بیشتر در مکان‌هایی که کسبه یا کارگاه‌های تولیدی اقدام به انبارداری مواد اولیه یا محصولات نهایی خود می‌کنند، رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در انبارها تصریح کرد: تغییر کاربری در انبارها احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد و مهمترین علت این حریق‌ها اغلب بی‌دقتی و یا رعایت نکردن نکات ایمنی درباره انبارداری است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نقشه انبار باید شامل اتاق‌ها و راهروها، مسیرهای ورودی و خروجی، محل ورود و خروج اضطراری، محل تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، جعبه‌های کمک‌های اولیه و شماره‌های اضطراری و تهویه و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی متناسب با نوع مواد نگهداری‌شده باشد.

شریعتی ادامه داد: کپسول آتش‌نشانی یا خاموش‌کننده‌های مناسب باید با توجه به نوع مواد موجود در انبار در مکان‌های استاندارد نصب شود.

وی با بیان اینکه وجود جعبه‌های آتش (فایر باکس‌ها) در انبارهای بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: ممنوعیت استعمال دخانیات در داخل و اطراف انبارها باید رعایت شود و علائم مربوطه نصب شود.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه انبارها باید از نظر دما و رطوبت به صورت مرتب کنترل شوند، عنوان کرد: سیستم‌های آب‌افشان (اسپرینکلرها) که به‌صورت خودکار عمل می‌کنند، به خاموش شدن به‌موقع آتش و کاهش خسارت کمک می‌کنند، همچنین پله‌های اضطراری برای انبارهایی که بیش از یک طبقه دارند، ضروری است و باید به فضای باز دسترسی داشته باشند.

شریعتی با اشاره به خروج اضطراری و تهویه گفت: پله‌های فرار برای طبقات بالاتر انبارها باید پیش‌بینی شود تا در مواقع آتش‌سوزی امکان تخلیه فراهم باشد، همچنین دریچه‌های تخلیه دود و هواکش‌های ضد جرقه نیز باید وجود داشته باشد تا در مواقع ضروری به‌طور خودکار فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: از کسبه درخواست می‌شود نکات ایمنی را رعایت کنند تا از اموال و جان خود و جان دیگران محافظت کنند.

کد خبر 801052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.