برگزاری جشنواره طعم امید در ایلام اقدامی کم نظیر در کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: برگزاری جشنواره با عنوان طعم امید را اقدامی کم نظیر در سطح استان و کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امشب_ سه شنبه بیست و چهارم مهر_ در بازدید از جشنواره طعم امید که با شرکت ۱۵ نفر از معلولان حرکتی، جسمی، کم بینایان و نابینایان و سندرم داون برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره با عنوان طعم امید را اقدامی کم نظیر در سطح استان و کشور است.

وی افزود: خدا را سپاسگزاریم که در انجام یکی از کارهای بسیار خوب حوزه میراث فرهنگی و بهزیستی استان که در راستای تقویت اعتماد به نفس و ایجاد اشتغال پایدار توسط کسانی که معلولیت دارند جشنواره طبخ غذای بومی و محلی معلولان استان حاضر شده و شاهد رقابت این عزیزان هستیم.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه این اقدام می‌تواند ضامن اشتغال پایدار این عزیزان در جامعه و آرامش خانواده‌های آنان باشد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار بسیار ارزشمند است اما اگر برای جامعه‌ای باشد که از نظر ذهنی و جسمی معلولیت دارند ارزش آن دوچندان می‌شود که هم می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در خود این عزیزان شود و هم این باور را در خانواده‌ها ایجاد کند که فرزندان آنان می‌توانند روی پای خود بایستند.

عباسی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد اعتماد به نفس و نشان دادن توانمندی‌های جامعه معلولان و ورود آنان به بازار کار و همچنین ترویج غذاهای سنتی و فرهنگ خوراک بومی و کمک به معرفی توانمندی‌های افراد دارای معلولیت در حوزه‌ی اشتغال گردشگری است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در ۵ استان در حال برگزاری است و نفرات برتر استان در کرمانشاه و در حضور وزیر به رقابت با نمایندگان چهار استان دیگر کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان خواهند پرداخت.

کد خبر 801050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.