خروج گسترده حضار در حین سخنرانی نماینده اسرائیل در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس

هنگام سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی در اجلاس اتحادیه بین المجالس بسیاری از حضار و نمایندگان کشورهای متعدد سالن را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از خروج گسترده نمایندگان کشورهای متعدد در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس همزمان با سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی در این اجلاس است.

تصاویر دیگری نیز از سر دادن فریاد «فلسطین آزاد آزاد» از سوی نمایندگان کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس منتشر شده است.

علت خروج نمایندگان کشورها در حین سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی، اعتراض به نسل‌کشی در غزه و ادامه یافتن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این باریکه و لبنان است.

در طول این اجلاس، پیشنهاداتی همچون کاهش جایگاه رژیم صهیونیستی در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی و تحت فشار قرار دادن دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ سیاستی ضدصهیونیستی پیرامون سرزمین‌های اشغالی ارائه شده است.

مجلس کشورهای عربی نیز در بیانیه پایانی خود در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی نیز ضمن محکوم کردن ادامه یافتن «جنایات رژیم صهیونیستی» علیه سرزمین‌های فلسطینی و لبنان، خواستار آتش‌بس فوری و دائمی شد.

در بخش دیگری از این بیانیه نیز مجلس کشورهای عربی خواستار «توقف اشغالگری صهیونیست‌ها، حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین در سراسر سرزمین‌های فلسطین با پایتختی قدس مقدس، اجرای قطعانه‌های ۲۷۱۳، ۲۷۲۰ و ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل پیرامون آتش‌بس کامل در سرزمین‌های اشغالی، آزادی و تبادل اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و خروج نیروهای صهیونیستی از این باریکه» شدند.

یکصد و چهل و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو سوئیس از صبح روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه آغاز شد و تا پنجشنبه (۲۶ مهر ماه) ادامه خواهد داشت. اتحادیه بین‌المجالس جهانی در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد و هدف اصلی آن کمک به صلح و همکاری میان ملت‌ها با گفت‌وگو میان پارلمان‌های جهان است.

کد خبر 801039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.