هرسین، قطب مهم تولید پیاز در ایران

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از پیش‌بینی کشت ۱۰ هزار تن پیاز در شهرستان به‌عنوان قطب تولید پیاز کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صابر فتاحی امروز _ سه شنبه بیست و چهارم مهر _ به خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ هزار تن پیاز از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به پیشینه طولانی کاشت پیاز در هرسین و ویژگی‌های خاص این محصول، از جمله ماندگاری بالا و طعم مطلوب، افزود: پیاز هرسین به‌عنوان برندی معتبر در کشور شناخته می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه سطح زیر کشت پیاز در هرسین به ۱۶۰ هکتار می‌رسد، تصریح کرد: با میانگین برداشت ۶۰ تا ۶۵ تن در هر هکتار، انتظار داریم که مجموع برداشت پیاز از این مزارع به ۱۰ هزار تن برسد.

وی همچنین توضیح داد: کاشت پیاز در این منطقه به دو شکل پاییزه و بهاره انجام می‌شود و با توجه به کمبود منابع آبی و برنامه‌ریزی‌های ملی برای بهینه‌سازی الگوی کشت، تصمیم بر آن است که کاشت بهاره پیاز کاهش و کاشت پاییزه افزایش یابد.

فتاحی همچنین به چالش‌هایی که پیازکاران هرسینی با آن مواجه‌اند، اشاره کرد و از فعال‌بودن یک سردخانه در شهرستان برای نگهداری محصولات کشاورزی خبر داد و از کشاورزان خواست که از این ظرفیت استفاده کنند. هرسین یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است.

کد خبر 801002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.