دلیل قطعی آب در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد چیست؟

طی چند روز گذشته در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد نظیر «گوشه»، «مزدک»، «چیتاب» و «لوداب» باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی این مناطق شده‌است و کمبود امکانات در شرکت آب و فاضلاب استان باعث تأخیر در رفع مشکلات شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، در روزهای گذشته خبر قطعی چند روزه در برخی مناطق یاسوج، از جمله گوشه و مزدک باعث ایجاد مشکلات و گلایه‌های مردم از نحوه مدیریت آب‌وفاضلاب استان شده‌است.

به گفته مسئولان آبفا کهگیلویه و بویراحمد دلیل قطعی چند روزه آب در مناطق گوشه و مزدک را سقوط پمپ آب درون چاه تأمین آب آشامیدنی این مناطق بوده‌است و تلاش برای برون رفت از این موضوع ادامه دارد.

در فصل تابستان سال‌جاری تنش آبی در مناطق روستایی و شهری استان از بحث‌های چالش برانگیز برای شرکت آب‌وفاضلاب استان بود و در کنار تنش آبی مطالبات معوق آبداران و پیمانکاران نیز بر حجم مشکلات این شرکت اضافه شده بود و همچنان نیز این مشکلات ادامه دارد.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در ارتباط با بی‌آبی در مناطق گوشه و مزدک شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: علت قطعی آب محرز و مشخص است، پمپ آب به دلیل نوسانات برق از مدار خارج شده و قرار بود بعد از بالا آمدن تعمیر شود اما در زمان بالا آمدن سقوط می‌کند و در عمق چاه فرو می‌رود.

وی افزود: در حوزه آب و فاضلاب و در کل استان با کمبود دستگاه و ماشین‌آلات سنگین برای اینکه پمپ را از عمق چاه بالا بیاورد مواجه هستیم، به‌همین دلیل از بخش خصوصی کمک گرفتیم، ضمن اینکه عملیات لوله‌گذاری آب هم چند روز به طول می‌انجامد.

مهدوی با اشاره به اینکه در دو تا سه شب گذشته متوجه قطعی آب در این روستاها شدیم، گفت: یک‌سری دست‌کاری در مخازن بالادستی انجام شد که تا انجام شدن تعمیرات حداقل روزی یک تا دو ساعت آب شرب در لوله‌ها جریان داشته باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از مردم را هم از طریق تانکرهای سیار سپاه، امور عشایر و آب و فاضلاب آب‌رسانی کردیم اما واقعیت این است که آب و فاضلاب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و حساب‌های این شرکت به‌دلیل بدهی‌ها بسته است و نمی‌توانند خریدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: ماشین‌آلاتی که از بخش خصوصی برای بالا آوردن پمپ از چاه اجاره کرده بودیم پمپ را تا مرحله‌ای بالا کشید، بعد بهانه آورد که تا پول ندهید کاری انجام نمی‌دهیم و کار را رها کرد و رفت که التماس کردیم تا دوباره برگشت.

وی افزود: بخشی از مشکلات در روند طولانی شدن حل مشکل این مناطق به آب و فاضلاب برمی‌گردد که با موانع زیادی مواجه است، هر اتفاقی بیفتد آب و فاضلاب قدرت خرید ندارد.

مهدوی‌مطلق گفت: علاوه بر گوشه و مزدک در لوداب و چیتاب چنین اتفاقی رخ داد و درگیری به وجود آمد و ما با همکاری دهیاری‌ها از طریق ماشین آتش‌نشانی به مردم آب‌رسانی کردیم، اما تا زمانی که مسئله حساب‌ها و وضعیت پیمانکاران آبفا حل نشود هر اتفاقی بیفتد حتی بحرانی رخ دهد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم روستاهای گوشه و مزدک ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر مشکل قطعی آب این منا

طق حل شود.

کد خبر 800998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.