سومین جشنواره استانی انار هورامان برگزار می‌شود

فرماندار سروآباد گفت: سومین جشنواره استانی انار هورامان نیمه اول آبان در روستای گردشگری سلین از توابع بخش هورامان شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسن زارعی، امروز _سه‌شنبه بیست‌چهارم مهر_ در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره استانی انار اظهار کرد: انار به‌عنوان نماد معرفی سروآباد در جهان است و کیفی برگزار کردن جشنواره آن می‌تواند علاوه بر نتایج فرهنگی، دستاوردهای اقتصادی نیز برای شهرستان داشته باشد.

وی افزود: در جشنواره تلاش خواهد شد علاوه بر معرفی و شناساندن بیشتر محصول انار سروآباد در سطح ملی و بین‌المللی و کیفیت بخشیدن به محصول، به مطالبات باغداران و تولیدکنندگان این محصول نیز پرداخته شود.

فرماندار سروآباد با توجه به اینکه انجام هر کاری، ضمن نقاط مثبت و قوت دارای نواقصی است، گفت: همه دستگاه‌ها، ضمن برنامه‌ریزی لازم و استفاده از تجربیات گذشته، نواقص برگزاری جشنواره و مراسم سال‌های پیشین را احصا و نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کنند و نقاط مثبت مورد تاکید قرار گرفته و بسط داده شود.

زارعی تصریح کرد: در این جشنواره ارتباط مستقیم تولیدکننده انار و محصولات او و محصولات و تولیدات هنرمندان با مصرف کنندگان، از طریق حضور عموم مردم در جشنواره و حذف دلالان و واسطه‌ها میسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سومین جشنواره استانی انار هورامان نیمه اول آبان در روستای گردشگری سلین از توابع بخش هورامان شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

طراحی مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی با مضامین خرده فرهنگ‌ها، موضوعات ارزشی، مباحث تاریخی، معرفی افراد شاخص و بِرند کردن انار سروآباد در حوزه‌های مختلف نیز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره مصوب شد.

کد خبر 800949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.