ساخت اولین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز برای تامین آب فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به کشت گیاهان در هر منطقه بر اساس نوع خاک محل گفت: در راستای تأمین آب پایدار فضای سبز، مراحل انعقاد قرارداد ساخت اولین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی‌اصغر اسداللهی امروز _سه‌شنبه بیست و چهارم مهر_ در آئین بهره‌برداری از پارک شهدای مقاومت و کاشت ۸۰ نهال نخل در پارک شهدای مقاومت در منطقه ۸ منازل لوله سازی اهواز اظهار کرد: با کاشت نخل کاشت نهال‌های بومی، سازگار و مقاوم در فضای سبز شهر اهواز را آغاز کرده‌ایم.

وی نخل را نماد بومی و استقامت خوزستان دانست و افزود: هر ساله کاشت نخل در مهرماه، کاشت گل‌های کاغذی و درختان گل‌دار در بهمن‌ماه و کاشت درختان مثمر و سایه‌دار در اسفندماه برگزار می‌شود اما امسال کاشت گیاهان گل‌دار از آبان‌ماه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به کشت گیاهان در هر منطقه بر اساس نوع خاک محل گفت: سه عنصر اصلی و اساسی داشتن فضای سبز پایدار، خاک مناسب، آب پایدار و گیاه مناسب هستند که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی تخصصی فضای سبز بهبود یابد.

اسداللهی اضافه کرد: در راستای تأمین آب پایدار فضای سبز، مراحل انعقاد قرارداد ساخت اولین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز در حال انجام است و در صورت مساعدت شورای شهر، این کار در مدت شش ماه انجام می‌شود، برای انتقال آب از رودخانه کارون، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال تعریف و در حال اجراست که در قسمت‌هایی کار ۵۰ درصد، در بخش‌هایی ۹۰ و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار در حال تکمیل است.

وی با اشاره به بروز رسانی شناسنامه فضای سبز اهواز خاطرنشان کرد: امسال این شناسنامه بر لایه‌های نرم‌افزار GIS پیاده‌سازی می‌شود تا بتوانیم با دقت بیشتری در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با بیان اینکه چمن آب زیادی مصرف می‌کند، تصریح کرد: کشت گیاهان پوششی و دارای رنگ، زیبایی و حجم و به عنوان جایگزین چمن برای فضای سبز اهواز پیش‌بینی شده است تا با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی این کار را اجرایی کنیم که سه تفاهم‌نامه با دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه کشاورزی رامین و مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان منعقد شده است.

اسدالهی عنوان کرد: کمربند سبز شهر اهواز ۸۴ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر از آن جز تعهدات شهرداری اهواز است و در راستای عمل به تعهدات تا پایان امسال توسعه ۲۵۰ هکتار در کمربند سبز شهری اهواز انجام می‌شود.

کد خبر 800938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • البرز بختیاری IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ما. در. روز هفت ساعت آب نداریم منطقه هشت رسالت اهواز منازل مسکونی 254دستگاه چند بار هم تماس گرفتم فایده نداشت لطفاً رسیدگی کنید تشکر