ثانیه‌های پایانی تا انتقام یوزها از قطر

تیم ملی فوتبال ایران در ده دیدار اخیر خود مقابل قطر فقط متحمل یک‌شکست شده و به‌دنبال جبران همان تک‌باخت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تا ساعاتی دیگر تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در چارچوب بازی چهارم از دور سوم مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آل‌راشد دبی امارات در برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. روی کاغذ ایران میزبان بازی امشب است اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در کشور امارات برگزار خواهد شد.

آخرین جدال دو تیم ملی فوتبال ایران و قطر با خاطره خوشی برای ملت ایران همراه نیست و شاگردان امیر قلعه‌نویی در خانه قطری‌ها با کامبک تلخی مواجه شدند و با قبول شکست سه بر دو مقابل صحرانشیان، از راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بازماندند تا قطر در بازی پایانی با غلبه‌بر اردن برای دومین دوره پیاپی قهرمان قاره‌کهن شود.

به‌همین بهانه در گزارشی به ۱۰ بازی اخیر تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر نگاهی می‌اندازیم که همواره در آن دست‌بالاتر از آن یوزه‌ای ایرانی بوده و فقط یک‌بار تیم ملی فوتبال قطر موفق به کسب پیروزی شده که به آخرین جدال دو تیم بازمی‌گردد. شش برد سهم ایران بوده و سه تساوی هم در این ۱۰ بازی به‌دست آمده است.

قطر ۱ - ایران ۱

در تاریخ پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ تقابل تیم‌های ملی فوتبال قطر و ایران در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دیداری که در آن برای ایران هادی عقیلی در دقیقه ۴۶ گلزنی کرد و گل تساوی‌بخش قطر را هم السید در دقیقه ۵۶ به‌ثمر رساند.

ایران ۲ - قطر ۲

ورزشگاه آزادی در روز دهم اسفندماه سال ۱۳۹۰ شاهد بازی برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ بود که بازهم این جدال جذاب و پرگل با تساوی و تقسیم‌امتیازات خاتمه یافت. اشکان دژاگه در نخستین بازی ملی‌اش برای ایران در دقایق ۴ و ۵۰ مقابل قطر گلزنی کرد اما دو گل خلفان در دقیقه ۹ از روی نقطه‌پنالتی و کاسولا در دقیقه ۸۶ نتیجه تساوی را همچون بازی رفت رقم زد.

ثانیه‌های پایانی تا انتقام یوزها از قطر

ایران ۰ - قطر ۰

در سومین بازی رسمی اخیر تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر که در ورزشگاه آزادی و مجدداً در چارچوب مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برگزار شد، توپی از خط دروازه دو تیم رد نشد تا در روز بیست‌وسوم خردادماه سال ۱۳۹۱ تساوی بدون‌گل به‌دست بیاید.

قطر ۰ - ایران ۱

در چهاردهمین روز از خردادماه سال ۱۳۹۲ و در دیگر بازی از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه به‌مصاف قطر رفت و با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد در دقیقه ۶۶ مقابل میزبان خود به پیروزی رسید تا راه صعود به جام‌جهانی برزیل را هموارتر کند.

ایران ۱ - قطر ۰

پس از پایان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره‌کهن، نوبت به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ رسید که در تاریخ بیست‌وپنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۳ تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه سیدنی استرالیا در برابر تیم ملی فوتبال قطر قرار گرفت و با درخشش سردار آزمون و گلی که دقیقه ۵۱ زد مقابل این تیم با یک‌گل برنده شد.

ثانیه‌های پایانی تا انتقام یوزها از قطر

ایران ۲ - قطر ۰

مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ بازهم آوردگاهی برای جدال تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر بود که در تاریخ یازدهم شهربورماه سال ۱۳۹۵ در ورزشگاه آزادی تهران به‌انجام رسید و شاگردان کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی فوتبال کشورمان با دو گل دیرهنگام رضا قوچان‌نژاد در دقیقه دوم و علیرضا جهانبخش در دقیقه هشتم وقت‌های تلف‌شده یک پیروزی استثنایی در جو پرشور ورزشگاه آزادی رقم زدند.

قطر ۰ - ایران ۱

سومین روز از فصل بهار سال ۱۳۹۶ با جدال تیم‌های ملی فوتبال قطر و ایران در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه دنبال شد و یوزه‌ای ایرانی با تنها گلی که مهدی طارمی در دقیقه هشتم به‌ثمر رساند میزبان خود را شکست دادند تا قطر رفت‌وبرگشت مقابل تیم ملی فوتبال ایران تن به باخت دهد.

قطر ۱ - ایران ۲

یکی از معدود بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی فوتبال قطر و ایران در سال‌های اخیر در تاریخ دهم دی‌ماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد که در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه دو بر یک پیروز میدان شد. مهدی طارمی در دقیقه ۱۷ گل نخست بازی را برای ایران زد و در ادامه حسن الهیدوس در دقیقه ۴۲ از روی نقطه‌پنالتی بازی را به تساوی کشاند اما گل سردار آزمون در دقیقه ۴۶ ایران به پیروزی رساند.

ثانیه‌های پایانی تا انتقام یوزها از قطر

ایران ۴ - قطر ۰

در تاریخ بیست‌وپنجم مهرماه سال ۱۴۰۲ که تقریباً به یک‌سال قبل برمی‌گردد، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر پس از پنج‌سال در برابر یکدیگر قرار گرفتند که البته این بازی در چارچوب تورنمنت چهارجانبه اردن بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل سرمربی سابق‌شان که کارلوس کی‌روش بود درخشیدند. محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقایق ۷۰ و ۷۹، علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۳ و سردار آزمون در دقیقه ۷۵ گل‌های ایران را وارد دروازه قطر کردند تا ایران مقابل این تیم به پیروزی پرگل چهار بر صفر دست پیدا کند.

قطر ۳ - ایران ۲

در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه و در جدال بزرگ قاره‌کهن، تیم‌های ملی فوتبال قطر و ایران در روز هجدهم اسفندماه سال گذشته در چارچوب نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مقابل یکدیگر ایستادند و علی‌رغم نمایش خوب یوزه‌ای ایرانی، کامبک قطری‌ها همه‌چیز را بر ملت ایران تلخ کرد و ایران با قبول شکست سه بر دو از رسیدن به فینال بازماند. سردار آزمون در دقیقه چهارم و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۱ از روی نقطه‌پنالتی زننده گل‌های ایران بودند اما سه‌گلی که جابر در دقیقه ۱۷، اکرم عفیف در دقیقه ۴۳ و معز علی در دقیقه ۸۲ زدند پیروزی را به دل صحرانشینان برد.

کد خبر 800924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.